ENG A wersja-kontrastowa
Brak notatek
Koszyk jest pusty
Wyślij do drukarki
Usuń
  • [103-1]
    Wyjaśnienie istotności tematu dla organizacji i jego zakresu
  • [103-2]
    Podejście do zarządzania tematem i jego elementy
  • [103-3]
    Ewaluacja podejścia do zarządzania

W nowoczesnym świecie dajemy dostęp do naszej bankowości na każdym urządzeniu. Korzystamy z technologii i stale ulepszamy nasze aplikacje, żeby klient intuicyjnie się w nich poruszał Nie zapominamy o osobach z niepełnosprawnościami. Chcemy dać dostęp do naszej bankowości każdemu. Klienci indywidualni i mali przedsiębiorcy korzystają z tego samego systemu Moje ING oraz tej samej aplikacji mobilnej Moje ING.

Klienci indywidualni i mikroprzedsiębiorcy

Bankowość osobista Moje ING

Moje ING to przyjazny system bankowości internetowej o bogatej funkcjonalności, który zapewnia pełny i wygodny dostęp do finansów. To również rodzaj zdalnego asystenta, który w dowolnym momencie podpowiada konkretnej osobie jakie rozwiązanie jest dla niej najlepsze. Doradza jak świadomie zarządzać finansami. Moduł Trenera pomaga przeanalizować sytuację finansową i wskazuje rozwiązania w zakresie kontroli wydatków, oszczędzania czy pomnażania pieniędzy. W Moim ING połączyliśmy wygląd z użytecznością. Zależało nam na tym, aby klient poruszał się po atrakcyjnym wizualnie systemie i nie zastanawiał się, w jaki sposób wykonać daną operację.

Awaria z 29 listopada 2018 roku

W ciągu roku, odnotowaliśmy krótkie niedostępności naszych systemów. 29 listopada natomiast wystąpiła awaria i nasze systemy bankowe nie działały przez ponad 7 godzin– od bankowości internetowej i mobilnej, po bankomaty i infolinię. Przyczyną tej awarii były problemy z infrastrukturą sieciową. Uruchomiliśmy akcję naprawczą natychmiast, a godzinę od wystąpienia awarii pracę rozpoczął Zespół Zarządzania Kryzysowego. Informacje dla klientów publikowaliśmy cyklicznie na stronie banku, w mediach społecznościowych, a także na stronie głównej systemów bankowości internetowej.

Zdiagnozowaliśmy przyczyny awarii, i na podstawie tych wniosków, uruchomiliśmy plan zapewniający ciągłość działania. Podjęliśmy działania w obszarze stabilności naszych systemów IT, które pozwolą uniknąć takich sytuacji w przyszłości.

W Moim ING te same czynności można wykonać równie łatwo na smartfonie, tablecie i komputerze. Przygotowaliśmy również aplikację na smartfony Moje ING Mobile.

Dzięki bankowości elektronicznej, nasi klienci mogą dokonywać prostych przelewów i płatności a także doładowywać telefon. Dzięki trenerowi finansowemu i celom oszczędnościowym kontrolują wydatki, planują budżet i lepiej oszczędzają. Dla nas bankowanie to nie tylko stan portfela. Dlatego proponujemy usługi pozabankowe takie jak: Moje dokumenty, czyli prywatny dysk z plikami w bankowości internetowej Moje ING. Można tu bezpiecznie przechowywać np. umowy, faktury, PIT-y i mieć do nich dostęp na każdym urządzeniu, z każdego miejsca na świecie. Dodatkowo poprzez Moje ING rodzice mogą zgłosić wniosek o 500+Rządowy program Rodzina 500+ gwarantuje regularne wsparcie dla rodziców wychowujących dzieci. Kwota 500 zł co miesiąc jest przyznawana dla drugiego i każdego kolejnego dziecka w rodzinie.Rządowy program Rodzina 500+ gwarantuje regularne wsparcie dla rodziców wychowujących dzieci. Kwota 500 zł co miesiąc jest przyznawana dla drugiego i każdego kolejnego dziecka w rodzinie. czy Program Dobry Start. Udostępniliśmy również możliwość założenia Profilu Zaufanego ePUAPElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - platforma dzięki, której użytkownik może się komunikować i załatwiać sprawy z różnymi urzędami (m.in. Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych) przez Internet.Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej - platforma dzięki, której użytkownik może się komunikować i załatwiać sprawy z różnymi urzędami (m.in. Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych) przez Internet. za pośrednictwem bankowości internetowej Moje ING.

Dodatkowo umożliwiamy płacenie za kody do gier, filmów i programów. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo doładowań, ponieważ nie trzeba podawać danych swojej karty w internecie.

Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. Dodatkowo umożliwia:

  • podgląd stanu konta i karty kredytowej, bez logowania,
  • logowanie PIN-em lub odciskiem palca (dla telefonów z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0),
  • własne skróty na ekranie przed logowaniem,
  • generowanie kodów BLIK,
  • dodawanie paragonów,
  • powiadomienia PUSH po każdej transakcji,
  • szybkie przelewy bez logowania – z konta oszczędnościowego na konto osobiste oraz pomiędzy kontami osobistymi i firmowymi.

Większość usług dla mikroprzedsiębiorców została zintegrowana w ramach jednej platformy – Moje ING. Niezależnie od urządzenia korzystają z tych samych funkcjonalności, w podobny sposób. Mają dostęp do swoich finansów osobistych i firmowych za jednym logowaniem.

Moje ING dla przedsiębiorcówFirmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego.Firmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego. oferuje szereg możliwości i funkcji np.: przelewy, płatności telefonem, powiadomienia o zmianie stanu kont, otwarcie kont, dostęp do dodatkowych pieniędzy, ale również wnioskowanie o leasingUmowa, na mocy której właściciel składnika aktywów (leasingodawca) przekazuje użytkownikowi (leasingobiorcy) prawo użytkowania składnika aktywów przez określony czas, w zamian za opłatę lub serię opłat.Umowa, na mocy której właściciel składnika aktywów (leasingodawca) przekazuje użytkownikowi (leasingobiorcy) prawo użytkowania składnika aktywów przez określony czas, w zamian za opłatę lub serię opłat. czy mikrofaktoringWykup przez podmiot świadczący usługę faktoringu (faktora) nieprzeterminowanych wierzytelności przedsiębiorstw (faktorantów) należnych im od kontrahentów (odbiorców) z tytułu dostaw i usług.Wykup przez podmiot świadczący usługę faktoringu (faktora) nieprzeterminowanych wierzytelności przedsiębiorstw (faktorantów) należnych im od kontrahentów (odbiorców) z tytułu dostaw i usług..

BFM to przejrzysta analiza finansów firmy. Wystarczy rzut oka, żeby sprawdzić, jaka jest sytuacja finansowa firmy;

Analiza kontrahentów daje pogląd na wszystkich partnerów biznesowych, z którymi nasz klient rozlicza się przez rachunek w ING. PrzedsiębiorcaFirmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego.Firmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego. widzi strukturę współpracy z dostawcami i odbiorcami, statystyki współpracy, może tagować sobie wybranych partnerów, wyświetlać historię transakcji z wybranym kontrahentem itp. PrzedsiębiorcaFirmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego.Firmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego. nie musi sam zrobić zestawień i wyliczeń, widzi ilu na klientów, jaki trend współpracy itp. Wspieramy w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych.

Kalendarz PrzedsiębiorcyFirmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego.Firmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego. to moduł w systemie Moje ING, ułatwiający zarządzanie i terminowe realizowanie płatności oraz innych zdarzeń związanych z prowadzoną firmą tj.: transakcje z zaplanowane, cykliczne (predykcja), komunikacja operacyjna, terminy ważne dla PrzedsiębiorcyFirmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego.Firmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego. niezwiązane z płatnościami (np. złożenie deklaracji), płatności ZUS/US, zmiany w prawie, definiowanie własnych zdarzeń. PrzedsiębiorcaFirmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego.Firmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego. sam będzie decydował jakie komunikaty chce dostawać i wybierał będzie rodzaj powiadomień o tych zdarzeniach (SMS, Puch, wiadomość itp.)

Nowoczesna księgowość online zintegrowana z bankowością internetową Moje ING pozwala na wystawianie i księgowanie faktur, zarządzanie magazynem, rozliczanie płatności i prowadzenie dokumentacji kadrowej. W 2018 roku wprowadzone zostały nowe moduły: Księga Przychodów i Rozchodów, Kadry i Płace oraz Zarządzenie magazynem.

Cały czas podejmujemy działania, aby w ING BankuBank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.Bank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A. Śląskim proponować naszym klientom bankowość internetową, która byłaby użyteczna dla wszystkich. Podejmowane przez nas działania nie wynikają z regulacji prawnych.

Osoby z niepełnosprawnością ruchową, mają możliwość obsługi serwisu transakcyjnego Moje ING (strony głównej, menu, historii transakcji i wykonania transakcji) za pomocą tabulatora, strzałek oraz entera. Pomaga im w tym niebieska ramka zaznaczająca aktywny w danym momencie element. Dla osób z problemami wzrokowymi udostępniamy alternatywną wersję kontrastową. Użytkownik ma możliwość wyboru tego widoku na stronie logowania do Mojego ING.

Obsługa serwisu transakcyjnego Moje ING (strony głównej, menu, historii transakcji i wykonania transakcji) jest dostępna dla osób niewidomych poprzez czytniki ekranu (NVDA na PC, VoiceOver na iOS i TalkBack na Androidzie). Od kilku lat współpracujemy z Fundacją Widzialni. Fundacja co kilka miesięcy przeprowadza analizę wybranych funkcjonalności Mojego ING pod kątem zgodności z większością wytycznych WCAGMiędzynarodowe wytyczne dotyczące ułatwień w dostępie do treści publikowanych w Internecie. Zasady te mówią, co zrobić, aby serwis był dostępny dla każdego, bez względu na poziom sprawności, wiek, sprzęt czy oprogramowanie, którego używa.Międzynarodowe wytyczne dotyczące ułatwień w dostępie do treści publikowanych w Internecie. Zasady te mówią, co zrobić, aby serwis był dostępny dla każdego, bez względu na poziom sprawności, wiek, sprzęt czy oprogramowanie, którego używa.. Analizie podlegają najpopularniejsze podstrony bankowości: m.in. przelewy, strona główna, historia. Poprawnie działające udogodnienia zbadane przez Fundację przy ostatnim audycie to w przypadku np. strony głównej: treść nietekstowa, informacje i relacje, zrozumiała kolejność, właściwości zmysłowe, użycie koloru, kontrola odtwarzania dźwięku, kontrast (minimalny), zmiana rozmiaru tekstu, obrazy tekstu, brak pułapki na klawiaturę, możliwość dostosowania czasu, trzy błyski lub wartości poniżej progu, możliwość pominięcia bloków, tytuły stron, wiele dróg, nagłówki i etykiety, widoczny fokus, język strony, język części, po oznaczeniu fokusem, podczas wprowadzania danych, konsekwentna nawigacja, konsekwentna identyfikacja, identyfikacja błędu, etykiety lub instrukcje, sugestie korekty błędów, zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych), parsowanie, nazwa, rola, wartość.

Aplikacja mobilna Moje ING bazuje na responsywnej wersji systemu Moje ING, więc wszelkie usprawnienia wdrażane w serwisie transakcyjnym Moje ING dotyczą również aplikacji mobilnej. Obsługa serwisu transakcyjnego Moje ING (strony głównej, menu, historii transakcji i wykonania transakcji) jest dostępna dla osób niewidomych poprzez czytniki ekranu (VoiceOver na iOS i TalkBack na Androidzie). Dzięki temu, można obsługiwać aplikację za pomocą metody swipe, przesuwając palcem po ekranie, nie patrząc na niego.

Zmiany obligatoryjne wynikające z dyrektywy PAD

BankBank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.Bank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A. zrealizował obowiązki nałożone przez Ustawę o usługach płatniczych. Wdrożyliśmy do naszej oferty dla klientów indywidualnych Konto z Lwem PRP – podstawowy rachunek płatniczy. Dostosowaliśmy nazwy usług bankowych powiązanych z rachunkiem płatniczym, aby można było porównać opłaty i prowizje pomiędzy poszczególnymi bankami. Wprowadziliśmy „Dokument dotyczący opłat”, który jest dostarczany klientowi przed zawarciem umowy o rachunek płatniczy. Rozpoczęliśmy wysyłkę „Zestawienia opłat” na którym przedstawiamy klientom wszystkie opłaty i prowizje za usługi, z których korzystali oraz informacje o odsetkach, które klienci zapłacili lub uzyskali w okresie, za który jest przygotowane zestawienie. Dokument ten dostarczamy klientom raz do roku a także do 2 tygodni po zamknięciu rachunku.

W roku 2018 kontynuowaliśmy rozwój płatności mobilnych zarówno w oparciu o BLIKA jak i technologię HCE (host card emulation).

W obszarze płatności BLIK wprowadziliśmy rozwiązanie „zapamiętanej przeglądarki”. Dzięki temu nasi klienci przy kolejnych płatnościach wykonywanych z danej przeglądarki nie muszą ponownie wprowadzać kodu BLIK – wystarczy potwierdzić płatność PINem w aplikacji mobilnej.

W marcu 2018 roku rozszerzyliśmy funkcjonalność przelewów na telefon o możliwość wyświetlenia informacji, które osoby z książki telefonicznej posiadają BLIKA. Dzięki tej informacji klient ma pewność, że wysyłając przelew na telefon do danej osoby trafi on w sposób natychmiastowy.

W marcu 2018 wprowadziliśmy, podążając za głosem naszych klientów, rozwiązanie Google Pay. Umożliwia ono dodanie karty Visa zbliżeniowa do aplikacji Google Pay i płatności tą kartą za pomocą telefonu.

W ramach rozszerzenia oraz stworzenia komplementarnej oferty, w czerwcu 2018 udostępniliśmy możliwość zdigitalizowania (czyli stworzenia wirtualnej postaci) karty Visa zbliżeniowa w aplikacji BankuBank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.Bank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.u Moje ING mobile. Dzięki temu klienci bez konieczności instalowania dodatkowej aplikacji mogą skorzystać z możliwości płatności kartą w telefonie.

W roku 2018 pracowaliśmy nad wdrożeniem Apple Pay dla posiadaczy kart Visa Zbliżeniowa. Wymagało to współpracy kilku jednostek banku oraz Grupy ING w Holandii. Rozwiązanie wdrożyliśmy na początku stycznia 2019 roku. Nowa usługa zapewnia szybkie, łatwe, wygodne płatności, które są jednocześnie bezpieczne i zapewniają ochronę prywatności użytkownika.

W maju 2018 roku udostępniliśmy klientom indywidualnym i przedsiębiorcomFirmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego.Firmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego. możliwość wysyłania transakcji natychmiastowych w PLN w systemie Moje ING poprzez płatności BlueCash. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększyliśmy zasięg banków, do których Klienci mogą wysyłać transakcje, które u odbiorcy są już po chwili.

W 2018 roku w procesie otwarcia konta przez internet wprowadziliśmy wiele usprawnień tj. modyfikację maili i listów powitalnych, „Wellcome Call” dla klientów, pomagamy dokończyć proces klientom, którzy go przerwali. Dzięki usprawnieniom znaczą skróciliśmy czas aktywacji konta i zwiększyliśmy zadowolenie klientów.

W 2018 roku naszą ofertę walutową (Kantor ING, funkcja karty wielowalutowej Visa) uzupełniliśmy o pakiety wypłat gotówki z bankomatów. Wybierając pakiet z jednorazową opłatą, klienci przez 30 dni mogą wypłacać gotówkę ze wszystkich bankomatów (w zależności od wybranego pakietu – w kraju lub za granicą) bez dodatkowych kosztów.

W grudniu 2018 roku zmieniliśmy godziny graniczne dostarczania wychodzących Zleceń Płatniczych składanych w formie elektronicznej (zewnętrznych) dla wybranych walut. Dzięki temu umożliwiliśmy Klientom składanie walutowych zleceń płatniczych do późniejszych godzin granicznych zarówno dla przelewów pilnych, jaki i przelewów standardowych.

Przelewy wewnętrzne Klientów bez przewalutowania w EUR, GBP i USD księgowane są w trybie 24/7, niezależnie od godziny złożenia zlecenia klient może skorzystać z środków od razu.

Moje rachunki to usługa, dzięki której klient w bankowości internetowej otrzymuje i akceptuje płatność za prąd, wodę, telefon czy Internet.

Usługa Moje rachunki jest wspólną inicjatywą grupy największych banków w Polsce działających przy Związku Banków Polskich. Działa na zasadzie porozumienia między płatnikami, a dostawcami usług, którego pośrednikiem jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. (KIR). Informacje o należnych płatnościach pochodzą zatem od samych dostawców.

Wprowadziliśmy do oferty konto Mobi – nowoczesne konto bankowe, które ułatwia bankowanie przez telefon. Konto jest skierowane do osób pomiędzy 13 a 26 rokiem życia. Konto Mobi – można otworzyć przez Internet lub w oddziale. Można zasilić je w każdej chwili, przelewem z dowolnego konta w złotówkach (z konta będą dostępne natychmiast) lub gotówką we wpłatomatach ING (kartą lub BLIKiem). Dodatkowo, wraz z Kontem Mobi klient otrzymuje konto oszczędnościowe za 0 zł – wystarczy ustawić kwotę i termin przelewu żeby świadomie oszczędzać.

W roku 2018 kontynuowaliśmy rozwój płatności mobilnych zarówno w oparciu o BLIKA jak i technologię HCE (host card emulation).

W obszarze płatności BLIK wprowadziliśmy rozwiązanie „zapamiętanej przeglądarki”. Dzięki temu nasi klienci przy kolejnych płatnościach wykonywanych z danej przeglądarki nie muszą ponownie wprowadzać kodu BLIK – wystarczy potwierdzić płatność PINem w aplikacji mobilnej.

W marcu 2018 roku rozszerzyliśmy funkcjonalność przelewów na telefon o możliwość wyświetlenia informacji, które osoby z książki telefonicznej posiadają BLIKA. Dzięki tej informacji klient ma pewność, że wysyłając przelew na telefon do danej osoby trafi on w sposób natychmiastowy.

W marcu 2018 wprowadziliśmy, podążając za głosem naszych klientów, rozwiązanie Google Pay. Umożliwia ono dodanie karty Visa zbliżeniowa do aplikacji Google Pay i płatności tą kartą za pomocą telefonu.

W ramach rozszerzenia oraz stworzenia komplementarnej oferty, w czerwcu 2018 udostępniliśmy możliwość zdigitalizowania (czyli stworzenia wirtualnej postaci) karty Visa zbliżeniowa w aplikacji BankuBank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.Bank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.u Moje ING mobile. Dzięki temu klienci bez konieczności instalowania dodatkowej aplikacji mogą skorzystać z możliwości płatności kartą w telefonie.

W roku 2018 pracowaliśmy nad wdrożeniem Apple Pay dla posiadaczy kart Visa Zbliżeniowa. Wymagało to współpracy kilku jednostek banku oraz Grupy ING w Holandii. Rozwiązanie wdrożyliśmy na początku stycznia 2019 roku. Nowa usługa zapewnia szybkie, łatwe, wygodne płatności, które są jednocześnie bezpieczne i zapewniają ochronę prywatności użytkownika.

W maju 2018 roku udostępniliśmy klientom indywidualnym i przedsiębiorcomFirmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego.Firmy, głównie jednoosobowe działalności gospodarcze, o obrotach rocznych do 1,2 mln EUR, klienci segmentu detalicznego. możliwość wysyłania transakcji natychmiastowych w PLN w systemie Moje ING poprzez płatności BlueCash. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększyliśmy zasięg banków, do których Klienci mogą wysyłać transakcje, które u odbiorcy są już po chwili.

W 2018 roku w procesie otwarcia konta przez internet wprowadziliśmy wiele usprawnień tj. modyfikację maili i listów powitalnych, „Wellcome Call” dla klientów, pomagamy dokończyć proces klientom, którzy go przerwali. Dzięki usprawnieniom znaczą skróciliśmy czas aktywacji konta i zwiększyliśmy zadowolenie klientów.

W 2018 roku naszą ofertę walutową (Kantor ING, funkcja karty wielowalutowej Visa) uzupełniliśmy o pakiety wypłat gotówki z bankomatów. Wybierając pakiet z jednorazową opłatą, klienci przez 30 dni mogą wypłacać gotówkę ze wszystkich bankomatów (w zależności od wybranego pakietu – w kraju lub za granicą) bez dodatkowych kosztów.

W grudniu 2018 roku zmieniliśmy godziny graniczne dostarczania wychodzących Zleceń Płatniczych składanych w formie elektronicznej (zewnętrznych) dla wybranych walut. Dzięki temu umożliwiliśmy Klientom składanie walutowych zleceń płatniczych do późniejszych godzin granicznych zarówno dla przelewów pilnych, jaki i przelewów standardowych.

Przelewy wewnętrzne Klientów bez przewalutowania w EUR, GBP i USD księgowane są w trybie 24/7, niezależnie od godziny złożenia zlecenia klient może skorzystać z środków od razu.

Moje rachunki to usługa, dzięki której klient w bankowości internetowej otrzymuje i akceptuje płatność za prąd, wodę, telefon czy Internet.

Usługa Moje rachunki jest wspólną inicjatywą grupy największych banków w Polsce działających przy Związku Banków Polskich. Działa na zasadzie porozumienia między płatnikami, a dostawcami usług, którego pośrednikiem jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. (KIR). Informacje o należnych płatnościach pochodzą zatem od samych dostawców.

Wprowadziliśmy do oferty konto Mobi – nowoczesne konto bankowe, które ułatwia bankowanie przez telefon. Konto jest skierowane do osób pomiędzy 13 a 26 rokiem życia. Konto Mobi – można otworzyć przez Internet lub w oddziale. Można zasilić je w każdej chwili, przelewem z dowolnego konta w złotówkach (z konta będą dostępne natychmiast) lub gotówką we wpłatomatach ING (kartą lub BLIKiem). Dodatkowo, wraz z Kontem Mobi klient otrzymuje konto oszczędnościowe za 0 zł – wystarczy ustawić kwotę i termin przelewu żeby świadomie oszczędzać.
W 2018 roku na każde 100 nowych kont dla klienta indywidualnego, 25 to Konta Mobi. Młodzi, aktywni, często pełni pasji ludzie mają już swoje oczekiwania. To dla nas bardzo ważna grupa klientów. Dla wielu z nich nasza oferta to być może pierwszy poważny krok w budowaniu swojej świadomości finansowej. Chcemy im w tym towarzyszyć. Widzimy tutaj szansę na świetną, długotrwałą relację opartą na zaufaniu, które wynika z pozytywnych doświadczeń w obsłudze nowoczesnych rozwiązań mobilnego bankowania.
Robert Włodarczyk
Dyrektor Banku - Kanały Dystrybucji, Pion Klientów Detalicznych
imoj imoj

Klienci korporacyjni - średnie i duże firmy, korporacje

Firma, które chce otworzyć rachunek w ING BankuBank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.Bank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A. musi poświęcić na to jedynie 5 minut – tyle trwa wypełnienie formularza z danymi, których większość podstawiamy sami, pobierając je online z oficjalnych baz danych. Klient może od razu zalogować się do ING Business, gdzie podpisuje elektronicznie umowę, i w tym momencie ma już do dyspozycji numer rachunku. W niedługim czasie – nawet w ciągu godziny – może już korzystać z pełnej funkcjonalności rachunku – wykonywać transakcje, zamawiać kolejne produkty, itp. Rozwiązanie to okazało się przydatne również dla naszych sił sprzedaży, które obsługując klienta zdalnie (np. poprzez ING Business Centre) także mogą skorzystać z tego najszybszego procesu. Już 46% relacji z nowymi klientami jest otwieranych za pomocą tego narzędzia. NPSAng. Net Promoter Score - metoda oceny lojalności klientów. Bazę klientów dzieli się na trzy kategorie: promotorów, klientów obojętnych i krytyków. Wskaźnik NPS stanowi różnicę pomiędzy udziałem promotorów i krytyków w całej bazie klientów.Ang. Net Promoter Score - metoda oceny lojalności klientów. Bazę klientów dzieli się na trzy kategorie: promotorów, klientów obojętnych i krytyków. Wskaźnik NPS stanowi różnicę pomiędzy udziałem promotorów i krytyków w całej bazie klientów. dla zdalnego otwarcia rachunku wynosi 60,7.

We wrześniu udostępniliśmy klientom zmodyfikowany wniosek o otwarcie kolejnego rachunku w systemie ING Business. Od tej pory proces jest w pełni automatyczny, dzięki czemu otwarcie nowego rachunku stało się znacznie prostsze i szybsze.

Od 8 lat umożliwiamy klientom oraz potencjalnym klientom korporacyjnym BankuBank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.Bank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A. wnioskowanie o finansowanie online. Firmom, które jeszcze nie posiadają u nas rachunku, proponujemy złożenie wniosku kredytowego za pośrednictwem aplikacji ING Direct Business Credit dostępnej na naszej stronie internetowej. Klienci, którzy korzystają już z bankowości internetowej ING Business mogą taki wniosek złożyć w systemie.

Kontynuujemy prace nad tzw. szybką ścieżką przeznaczoną dla niższych zaangażowań. W 2017 roku uruchomiliśmy proces pre-scoringowy, w którym klient otrzymuje w bankowości internetowej gotowy do podjęcia limit kredytowy. Pod koniec 2018 uzupełniliśmy go dodatkowym procesem, który umożliwia wydawanie decyzji kredytowej on-line, już podczas składania standardowego wniosku przez klienta.

Nieustannie pracujemy nad pełną automatyzacją procesów kredytowych zarówno sprzedażowych jak i posprzedażowej obsługi kredytów. Wszystkie te działania mają na celu skrócenie z czasu trwania procesu na każdym jego etapie oraz polepszenia tzw. user experience z perspektywy klienta zewnętrznego i wewnętrznego.

W 2018 roku kontynuowaliśmy działania prowadzące do automatyzacji i optymalizacji procesów kredytowych. Działania te przynoszą wymierne korzyści. Wyrazem tego jest m.in. systematyczny wzrost udziału elektronicznych wniosków kredytowych. Składają je nowi klienci przez aplikację ING Direct Business Credit oraz klienci już obsługiwani przez ING Business. W 2018 roku udział ten wyniósł 94%. Rośnie również liczba elektronicznie podpisywanych umów. W 2018 roku było to już 36%.

W 2018 roku systematycznie wzrastała liczba transakcji procesowanych automatyczną ścieżką – Easy Lending Podejście Banku do finansowania subsegmentu średnich i dużych firm. Możliwość elektronicznego zawierania umów kredytowych oraz śledzenia statusów wniosków złożonych przez klientów w systemie ING Business.Podejście Banku do finansowania subsegmentu średnich i dużych firm. Możliwość elektronicznego zawierania umów kredytowych oraz śledzenia statusów wniosków złożonych przez klientów w systemie ING Business.. Udział tej ścieżki pośród klientów o mniejszych zaangażowaniach osiągnął na koniec 2018 roku 17%. W ramach procesu Easy Lending Podejście Banku do finansowania subsegmentu średnich i dużych firm. Możliwość elektronicznego zawierania umów kredytowych oraz śledzenia statusów wniosków złożonych przez klientów w systemie ING Business.Podejście Banku do finansowania subsegmentu średnich i dużych firm. Możliwość elektronicznego zawierania umów kredytowych oraz śledzenia statusów wniosków złożonych przez klientów w systemie ING Business., który zakłada maksymalne skrócenie czasu od złożenia wniosku do uruchomienia środków z kredytu oraz nowy sposób oceny zdolności kredytowej, obsłużyliśmy ponad 1 500 kredytów i osiągnęliśmy na koniec 2018 roku wolumen ponad 120 mln zł.

W 2018 zostały wprowadzone zmiany ograniczające ryzyko kredytowe w procesach kredytowych – „wskaźnik ryzyka STIRSystem Teleinformatyczny Izby Rozliczeniowej - zespół algorytmów analizujących dostarczane obowiązkowo przez banki i SKOK-i dane finansowe dotyczące przedsiębiorców służący identyfikacji potencjalnych wyłudzeń VAT.System Teleinformatyczny Izby Rozliczeniowej - zespół algorytmów analizujących dostarczane obowiązkowo przez banki i SKOK-i dane finansowe dotyczące przedsiębiorców służący identyfikacji potencjalnych wyłudzeń VAT.”, informujący decydentów o poziomie ryzyka dla możliwości wystąpienia wyłudzenia podatkowego. Wyznaczany jest on przez Krajową Izbę Rozliczeniową.

Wprowadziliśmy technologię OCR (Optical Character Recognition), która pozwala na automatyczne odczytywanie danych z dokumentów i przetwarzanie ich w systemach BankuBank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.Bank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.. Skraca to czas obsługi zarówno tych dokumentów, jak i innych zapytań i wniosków kierowanych do BankuBank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A.Bank pisany dużą literą oznacza ING Bank Śląski S.A. przez naszych klientów.

Aby zminimalizować wymogi dokumentowe stawiane przed klientem, kontynuujemy prace nad zdalnym pozyskiwaniem danych o klientach z oficjalnie dostępnych źródeł zewnętrznych. W ten sposób komunikujemy się już z KRSKrajowy Rejestr Sądowy.Krajowy Rejestr Sądowy. i BIKBiuro Informacji Kredytowej - instytucja przetwarzająca informację o terminowości spłat zobowiązań finansowych osób fizycznych i prawnych.Biuro Informacji Kredytowej - instytucja przetwarzająca informację o terminowości spłat zobowiązań finansowych osób fizycznych i prawnych.K.

W ramach poprawek dotyczących użyteczność (UX) dodaliśmy na dyspozycji uruchomienia środków z kredytu możliwość realizowania przelewów trybem przyśpieszonym, zarówno dla przelewów w złotówkach jak i walutowych.

W wyniku zmian wdrożonych w aplikacjach banku, zwiększyliśmy poziom automatycznej obsługi spłat kredytów (bez udziału pracownika), które zlecane są przez klientów za pośrednictwem bankowości internetowej.

Podstawowa platforma bankowości internetowej ING Business jest wciąż rozwijana i usprawniana.

Zadowolenie użytkowników mierzone badaniem NPSAng. Net Promoter Score - metoda oceny lojalności klientów. Bazę klientów dzieli się na trzy kategorie: promotorów, klientów obojętnych i krytyków. Wskaźnik NPS stanowi różnicę pomiędzy udziałem promotorów i krytyków w całej bazie klientów.Ang. Net Promoter Score - metoda oceny lojalności klientów. Bazę klientów dzieli się na trzy kategorie: promotorów, klientów obojętnych i krytyków. Wskaźnik NPS stanowi różnicę pomiędzy udziałem promotorów i krytyków w całej bazie klientów. w ciągu minionego roku stale rosło i w ostatnim kwartale było dwukrotnie wyższe, niż rok wcześniej. Skupiamy się wciąż na wzmocnieniu czterech aspektów jej działania:

Bezpieczeństwo

W 2018 wprowadziliśmy kolejne mechanizmy pozwalające chronić bezpieczeństwo użytkownika systemu
i zapobiegać oszustwom, m.in. dodatkowe powiadomienia wysyłane do klientów automatycznie, gdy nasze algorytmy wykryją podejrzane działanie w systemie (na etapie logowania lub transakcji).

Dostępność

Dostępność aplikacji na przestrzeni całego roku wynosiła 99,6% klientów. W dalszym ciągu usprawniamy mechanizmy i algorytmy wewnątrz aplikacji, aby dostępność była jak największa.

Wydajność

To ważny dla naszych użytkowników parametr. W minionym roku wdrożyliśmy nową stronę logowania, przez co znacznie odciążyliśmy i skróciliśmy ten proces średnio dwuipółkrotnie. Wprowadziliśmy szereg usprawnień w wielu modułach dzięki czemu aplikacja działa jeszcze szybciej.

Funkcjonalność

Stale pracujemy nad użytecznością systemu. W 2018 roku zaprojektowaliśmy nowe formularze i wnioski, pozwalające na zdalny dostęp do produktów bankowych, np. wnioski o nowe rachunki, o karty płatnicze, wnioski kredytowe i dla leasinguUmowa, na mocy której właściciel składnika aktywów (leasingodawca) przekazuje użytkownikowi (leasingobiorcy) prawo użytkowania składnika aktywów przez określony czas, w zamian za opłatę lub serię opłat.Umowa, na mocy której właściciel składnika aktywów (leasingodawca) przekazuje użytkownikowi (leasingobiorcy) prawo użytkowania składnika aktywów przez określony czas, w zamian za opłatę lub serię opłat.. Uprościliśmy działanie kantora walutowego oraz dodaliśmy do niego kolejne pary walutowe.

Z aplikacji mobilnej ING Business korzysta już ponad 35% firm. Ten sposób dostępu klientów do informacji bankowych staje się coraz bardziej powszechny. Użytkownicy coraz częściej wykorzystują urządzenia mobilne do realizacji przelewów (w IV kw. 2018 roku wykonano 39% więcej przelewów niż w tym samym czasie w 2017 roku) oraz uzyskiwania informacji.

Nieustannie rozwijamy i ulepszamy ten kanał bankowości internetowej. W 2019 roku udostępnimy klientom korporacyjnym nową wersję aplikacji.

W 2018 roku wydłużyliśmy maksymalnie godziny graniczne dla 7 walut (USD, CAD, EUR, GBP, CHF, HUF, RON ). Dzięki temu nasi klienci mogą realizować przelewy walutowe do późniejszych godzin. Obecnie zapewniamy najkorzystniejsze warunki realizacji walutowych zleceń płatniczych na rynku polskim.

W 2019 roku będziemy kontynuować prace nad dalszym wydłużeniem godzin granicznych dla wszystkich walut.

Od kilku lat oferujemy klientom innowacyjny model obsługi gotówkowej – instalację urządzeń gotówkowych, wrzutni light, wpłatomatów mini oraz opłatomatów, w siedzibie firmy. Do wpłatomatów pracownicy firm mogą wpłacać gotówkę w PLN i EUR, do wrzutni dodatkowo w wielu innych walutach. Za pomocą opłatomatu mogą pobierać wpłaty gotówkowe i bezgotówkowe bezpośrednio od klientów lub – w przypadku urzędów – od mieszkańców. Rozwiązanie to znacznie usprawnia obrót gotówki – księgowanie odbywa się online, dzięki czemu rachunki firmy są natychmiast zasilane. Ze wszystkich tych urządzeń klienci mogą korzystać w formie leasinguUmowa, na mocy której właściciel składnika aktywów (leasingodawca) przekazuje użytkownikowi (leasingobiorcy) prawo użytkowania składnika aktywów przez określony czas, w zamian za opłatę lub serię opłat.Umowa, na mocy której właściciel składnika aktywów (leasingodawca) przekazuje użytkownikowi (leasingobiorcy) prawo użytkowania składnika aktywów przez określony czas, w zamian za opłatę lub serię opłat..

Wpłatomaty mini w nowym modelu obsługi

W czerwcu udostępniliśmy klientom korporacyjnym wpłatomaty mini w nowym modelu współpracy, w którym integratorem rozwiązania jest outsourcer bankowy. W modelu tym klienci, oprócz leasinguUmowa, na mocy której właściciel składnika aktywów (leasingodawca) przekazuje użytkownikowi (leasingobiorcy) prawo użytkowania składnika aktywów przez określony czas, w zamian za opłatę lub serię opłat.Umowa, na mocy której właściciel składnika aktywów (leasingodawca) przekazuje użytkownikowi (leasingobiorcy) prawo użytkowania składnika aktywów przez określony czas, w zamian za opłatę lub serię opłat. urządzenia, mogą je zakupić lub wydzierżawić. Większość czynności związanych z udostępnieniem wpłatomatu mini została przekazana do podmiotów zewnętrznych. Pozwoliło to obniżyć koszty ponoszone przez klientów.

Wpłaty do urządzeń sieci Planet Cash 

Umożliwiliśmy klientom dokonywanie wpłat do urządzeń sieci Planet Cash. Obecnie Planet Cash posiada około 350 urządzeń z funkcjonalnością wpłat. Liczba tych urządzeń ciągle rośnie, więc nasi klienci mają do dyspozycji coraz więcej lokalizacji.

 

W 2018 wprowadziliśmy kilka nowości w naszej ofercie kartowej dla klientów korporacyjnych:

  • Uzupełniliśmy ofertę o kartę kredytową MasterCard Corporate Charge z możliwością dokonywania płatności zbliżeniowych oraz szybkich wypłat zbliżeniowych w bankomatach ING.
  • Umożliwiliśmy samodzielne i natychmiastowe podpinanie i odpinanie rachunków walutowych (w USD, GBP, CZK, HUF, SEK) dla karty wielowalutowej w systemie ING Business.
  • Usprawniliśmy proces i skróciliśmy czas dostarczenia kart przedpłaconych bez nadruku imienia i nazwiska użytkownika na karcie do klienta.
ustawienia zamknij
zamknij

Zmień walutę na:

Zmień:

arrow-left
arrow-right
Jesteś w ścieżce Wybierz ścieżkę
Wybierz Klient Pracownik Rynek i media arrow-down
Wróc do ustawień domyślnych
zamknij

Wyniki wyszukiwania: