O raporcie

Grupa ING Banku Śląskiego przygotowała raport roczny w wersji online, który odwołuje się do najlepszych światowych praktyk w zakresie raportowania zintegrowanego. Aby ułatwić czytelnikom posługiwanie się narzędziami interaktywnymi, przygotowaliśmy instrukcję opisującą kluczowe funkcjonalności. Zachęcamy do obejrzenia krótkiej animacji jeszcze przed rozpoczęciem lektury raportu.

Zintegrowany Raport Roczny
ING Banku Śląskiego 2019

Segment bankowości detalicznej

katowice_ing_01-2020_rk_0566 katowice_ing_01-2020_rk_0566

Rozwiązania bankowe i pozabankowe dla naszych klientów

Klienci indywidualni

Naszym klientom indywidualnym oferujemy nowoczesne i dopasowane do ich potrzeb produkty i usługi:

  • konta osobiste,
  • karty i płatności,
  • kredyty i pożyczki,
  • inwestycje i oszczędności oraz produkty emerytalne,
  • ubezpieczenia.

Bieżącą ofertę można znaleźć na naszej stronie internetowej oraz w placówkach ING Banku Śląskiego w całej Polsce.

Bankowość internetowa i mobilna

Bardzo dużą uwagę przywiązujemy do bankowości internetowej oraz mobilnej. To również dzięki niej zarządzanie finansami jest coraz prostsze. Moje ING to przyjazny system bankowości internetowej o bogatej funkcjonalności, który zapewnia pełny i wygodny dostęp do finansów. W Moim ING połączyliśmy wygląd z użytecznością. Zależało nam na tym, aby klient poruszał się po atrakcyjnym wizualnie systemie i nie zastanawiał się, w jaki sposób wykonać daną operację. W Moim ING te same czynności można wykonać równie łatwo na smartfonie, tablecie i komputerze. Nasi klienci korzystają również bardzo chętnie z aplikacji Moje ING Mobile. Do tej pory aplikacja została ściągnięta ponad 3 miliony razy!

Aplikacja Moje ING mobile posiada wszystkie funkcje dostępne w systemie Moje ING. Dodatkowo umożliwia:

  • podgląd stanu konta i karty kredytowej, bez logowania,
  • logowanie PIN-em lub odciskiem palca (dla telefonów z systemem iOS od iOS9 oraz Android od wersji 6.0),
  • własne skróty na ekranie przed logowaniem,
  • generowanie kodów BLIK,
  • dodawanie paragonów,
  • powiadomienia PUSH po każdej transakcji,
  • szybkie przelewy bez logowania – z konta oszczędnościowego na konto osobiste oraz pomiędzy kontami osobistymi i firmowymi.

Podgląd kont i kart z innych banków w Moim ING

W IV kwartale 2019 roku ING Bank Śląski jako pierwszy bank na polskim rynku oraz pierwszy bank w Grupie ING wdrożył usługę Dodaj konto z innego banku, dzięki której umożliwił klientom podgląd kont i kart z różnych banków w jednej aplikacji. Nowe rozwiązanie zostało wdrożone w systemie bankowości internetowej i mobilnej Moje ING w oparciu o usługę dostępu do informacji o rachunku płatniczym (ang. Account Information Service) wprowadzoną przez Dyrektywę o usługach płatniczych 2 (PSD2).

Nowa usługa daje klientom wiele korzyści. Podgląd kont to ogromna oszczędność czasu i wygoda w przypadku posiadania kont lub kart w kilku bankach. Wystarczy jedno spojrzenie na ekran telefonu, aby zobaczyć saldo oraz transakcje z innych banków w jednym miejscu.

Usługa Dodaj konto z innego banku jest bezpieczna i zgodna ze standardami PSD2 dla otwartej bankowości, a korzystanie z niej jest bezpłatne. Dane w ramach usługi są chronione przez najnowocześniejsze technologie przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa obowiązujących w sektorze finansowym.

W 2019 roku nasi klienci mogli dodać konta i karty z największych banków na polskim rynku: PKO BP, Pekao, mBank oraz Millennium. Lista banków jest na bieżąco rozwijana. Już na początku 2020 roku dodaliśmy 3 kolejne banki: BNP Paribas, Alior Bank i Santander Bank Polska.

Uproszczony proces kredytowy w oparciu o historię kont z innych banków

ING Bank Śląski jako pierwszy bank na polskim rynku umożliwił uzyskanie kredytu niezabezpieczonego w oparciu o historię kont z innych banków, które klient dodał do Mojego ING. Klient nie musi dostarczać do banku dokumentów potwierdzających dochody, ponieważ są one szybko weryfikowane na podstawie transakcji na rachunku z innego banku, które zostały automatycznie pobrane w procesie wnioskowania o kredyt.

Interfejs API PSD2

ING Bank Śląski udostępnił Specjalny Interfejs Dostępowy API w oparciu o standard Polish API w wersji 2.1. Zespoły Banku Śląskiego brały czynny udział w opracowywaniu standardu Polish API pod przewodnictwem Związku Banku Polskich. W ten sposób udostępniliśmy zestaw nowych możliwości dla deweloperów i wydawców aplikacji w zakresie świadczenia usług. Interfejs pozwala na bezpieczne pobranie danych o rachunku, historii transakcji oraz zainicjowanie płatności na rachunku Klienta. Ponadto Bank spełnił również pozostałe wytyczne regulacyjne, prawne oraz funkcjonalne związane z Dyrektywą PSD2.

Obsługa głosowa aplikacji mobilnej Moje ING

ING Bank Śląski jako pierwszy bank umożliwił użytkownikom aplikacji mobilnej Moje ING głosową obsługę wybranych funkcji, przy pomocy Asystenta Google. Korzystając z Asystenta, można zapytać aplikację o saldo, kod BLIK i zlecić wykonanie szybkiego przelewu między rachunkami użytkownika.

Skróty do najpopularniejszych funkcji Mojego ING

Udostępniliśmy również aktualizację aplikacji mobilnej Moje ING dla użytkowników Androida. Dzięki niej klienci mogą ustawić na ekranie swojego telefonu skróty do najpopularniejszych funkcji aplikacji. Skróty umożliwiają jednym kliknięciem pokazanie kodu BLIK, otwarcie formularza przelewu lub wyświetlenie historii transakcji.

Nowy, intuicyjny wniosek o otwarcie konta

We wrześniu 2019 roku udostępniliśmy na stronie internetowej nowy wniosek o otwarcie konta dla klientów indywidualnych z możliwością wyboru jednego z trzech sposobów potwierdzenia tożsamości:

  • przelew na 1 zł – klient potwierdza tożsamość na podstawie przelewu z innego konta (z 5 wybranych banków),
  • wizyta w oddziale – dla klientów, którzy chcą sami zapoznać się z ofertą i założyć konto, ale tożsamość potwierdzić w oddziale. Po złożeniu wniosku specjalista umawia klienta na spotkanie,
  • wizyta kuriera − tożsamość klienta potwierdza kurier, który spotyka się z klientem pod wskazanym adresem do 2-3 dni od złożenia wniosku.

Niezależnie od wybranej metody potwierdzenia tożsamości, kartę do konta dostarczy klientowi kurier, natomiast dostęp do płatności telefonem klient ma od razu po aktywacji aplikacji mobilnej.

Google Pay dla posiadaczy kart kredytowych Visa oraz Mastercard

ING Bank Śląski udostępnił usługę Google Pay posiadaczom kart kredytowych VISA oraz Mastercard. Klienci banku mogą teraz za pomocą Google Pay płacić zbliżeniowo telefonem w sklepach zarówno kartami debetowymi, jak i kredytowymi. ING Bank Śląski udostępnił płatności Google Pay dla posiadaczy kart debetowych Visa Zbliżeniowa w 2018 roku.

Apple Pay dla posiadaczy kard debetowych i kredytowych Visa oraz Mastercard

ING Bank Śląski udostępnił również usługę Apple Pay. W pierwszym etapie dla karty debetowej Visa zbliżeniowa dla klientów indywidualnych, a następnie również użytkownikom kart kredytowych Visa i Mastercard, oraz Przedsiębiorcom. Płatności Apple Pay są szybkie, łatwe i wygodne a jednocześnie bezpieczne, zapewniające ochronę prywatności użytkownika. W sklepach stacjonarnych z Apple Pay mogą korzystać posiadacze urządzeń iPhone SE, iPhone 6 i nowszych modeli, a także posiadacze Apple Watch. Dokonywanie płatności online na stronach internetowych oraz aplikacjach akceptujących Apple Pay jest również proste. Korzystanie z Apple Pay pozwala użytkownikom uniknąć wypełniania formularzy rejestracyjnych i każdorazowo uzupełniać dane karty i dane nt. dostawy.

Garmin Pay dla posiadaczy kart kredytowych i karty debetowej Visa zbliżeniowa

Klienci ING Banku Śląskiego, którzy są użytkownikami karty debetowej Visa zbliżeniowa dla klientów indywidualnych lub kart kredytowych dla klientów indywidualnych, mogą korzystać z usługi Garmin Pay. Aby móc płacić zegarkiem Garmin należy pobrać aplikację Garmin Connect z AppStore (telefony z systemem IOS) lub Google Play (telefony z systemem Android) i połączyć z nią swój zegarek, a następnie utworzyć portfel Garmin Pay razem z czterocyfrowym hasłem do portfela. Ostatnim etapem jest dodanie karty do portfela Garmin Pay. By dokonać płatności zbliżeniowych wystarczy zbliżyć nadgarstek z zegarkiem Garmin do czytnika. Pierwsza płatność wymaga odblokowania zegarka hasłem ustalonym podczas tworzenia portfela Garmin Pay.

Płatności powtarzalne BLIK w Moje ING

ING Bank Śląski jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił płatności powtarzalne BLIK. Od marca 2019 roku klienci banku korzystający z aplikacji Moje ING mobile mogą teraz opłacać cykliczne rachunki za pomocą BLIKA. Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych, osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz spółek jednoosobowych korzystających z systemu bankowości internetowej poprzez aplikację Moje ING mobile oraz posiadających aktywnego BLIKA.

Klient wybiera na stronie usługodawcy płatność BLIK, podaje kod, a następnie w aplikacji Moje ING zatwierdza płatność pinem. Natychmiast po zatwierdzeniu klient może otrzymać od usługodawcy propozycję zapisania cyklu płatności – jej kwoty, częstotliwości i daty końca subskrypcji. Po zaakceptowaniu takiej propozycji transakcje będą wykonywane automatycznie lub po potwierdzeniu klienta. Klient może w pełni zarządzać swoją subskrypcją w Moim ING.

Zlecenia automatyczne i powiadomienia w Kantorze w Moje ING

Klienci korzystający z Kantoru mogą skorzystać z nowych funkcji – zlecenia automatycznego oraz powiadomienia. Dzięki zleceniu automatycznemu, klient może zlecić wymianę waluty w momencie kiedy pojawi się interesujący go kurs wymiany. Jeżeli klient nie chce dokonywać transakcji, a jedynie dowiedzieć się kiedy kurs waluty osiągnie określony poziom może skorzystać z funkcji powiadamiania – w momencie kiedy kurs osiągnie poziom wskazany przez klienta otrzyma on o tym informacje.

Podgląd kont i kart z innych banków w Moim ING

W IV kwartale 2019 roku ING Bank Śląski jako pierwszy bank na polskim rynku oraz pierwszy bank w Grupie ING wdrożył usługę Dodaj konto z innego banku, dzięki której umożliwił klientom podgląd kont i kart z różnych banków w jednej aplikacji. Nowe rozwiązanie zostało wdrożone w systemie bankowości internetowej i mobilnej Moje ING w oparciu o usługę dostępu do informacji o rachunku płatniczym (ang. Account Information Service) wprowadzoną przez Dyrektywę o usługach płatniczych 2 (PSD2).

Nowa usługa daje klientom wiele korzyści. Podgląd kont to ogromna oszczędność czasu i wygoda w przypadku posiadania kont lub kart w kilku bankach. Wystarczy jedno spojrzenie na ekran telefonu, aby zobaczyć saldo oraz transakcje z innych banków w jednym miejscu.

Usługa Dodaj konto z innego banku jest bezpieczna i zgodna ze standardami PSD2 dla otwartej bankowości, a korzystanie z niej jest bezpłatne. Dane w ramach usługi są chronione przez najnowocześniejsze technologie przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa obowiązujących w sektorze finansowym.

W 2019 roku nasi klienci mogli dodać konta i karty z największych banków na polskim rynku: PKO BP, Pekao, mBank oraz Millennium. Lista banków jest na bieżąco rozwijana. Już na początku 2020 roku dodaliśmy 3 kolejne banki: BNP Paribas, Alior Bank i Santander Bank Polska.

Uproszczony proces kredytowy w oparciu o historię kont z innych banków

ING Bank Śląski jako pierwszy bank na polskim rynku umożliwił uzyskanie kredytu niezabezpieczonego w oparciu o historię kont z innych banków, które klient dodał do Mojego ING. Klient nie musi dostarczać do banku dokumentów potwierdzających dochody, ponieważ są one szybko weryfikowane na podstawie transakcji na rachunku z innego banku, które zostały automatycznie pobrane w procesie wnioskowania o kredyt.

Interfejs API PSD2

ING Bank Śląski udostępnił Specjalny Interfejs Dostępowy API w oparciu o standard Polish API w wersji 2.1. Zespoły Banku Śląskiego brały czynny udział w opracowywaniu standardu Polish API pod przewodnictwem Związku Banku Polskich. W ten sposób udostępniliśmy zestaw nowych możliwości dla deweloperów i wydawców aplikacji w zakresie świadczenia usług. Interfejs pozwala na bezpieczne pobranie danych o rachunku, historii transakcji oraz zainicjowanie płatności na rachunku Klienta. Ponadto Bank spełnił również pozostałe wytyczne regulacyjne, prawne oraz funkcjonalne związane z Dyrektywą PSD2.

Obsługa głosowa aplikacji mobilnej Moje ING

ING Bank Śląski jako pierwszy bank umożliwił użytkownikom aplikacji mobilnej Moje ING głosową obsługę wybranych funkcji, przy pomocy Asystenta Google. Korzystając z Asystenta, można zapytać aplikację o saldo, kod BLIK i zlecić wykonanie szybkiego przelewu między rachunkami użytkownika.

Skróty do najpopularniejszych funkcji Mojego ING

Udostępniliśmy również aktualizację aplikacji mobilnej Moje ING dla użytkowników Androida. Dzięki niej klienci mogą ustawić na ekranie swojego telefonu skróty do najpopularniejszych funkcji aplikacji. Skróty umożliwiają jednym kliknięciem pokazanie kodu BLIK, otwarcie formularza przelewu lub wyświetlenie historii transakcji.

Nowy, intuicyjny wniosek o otwarcie konta

We wrześniu 2019 roku udostępniliśmy na stronie internetowej nowy wniosek o otwarcie konta dla klientów indywidualnych z możliwością wyboru jednego z trzech sposobów potwierdzenia tożsamości:

  • przelew na 1 zł – klient potwierdza tożsamość na podstawie przelewu z innego konta (z 5 wybranych banków),
  • wizyta w oddziale – dla klientów, którzy chcą sami zapoznać się z ofertą i założyć konto, ale tożsamość potwierdzić w oddziale. Po złożeniu wniosku specjalista umawia klienta na spotkanie,
  • wizyta kuriera − tożsamość klienta potwierdza kurier, który spotyka się z klientem pod wskazanym adresem do 2-3 dni od złożenia wniosku.

Niezależnie od wybranej metody potwierdzenia tożsamości, kartę do konta dostarczy klientowi kurier, natomiast dostęp do płatności telefonem klient ma od razu po aktywacji aplikacji mobilnej.

Google Pay dla posiadaczy kart kredytowych Visa oraz Mastercard

ING Bank Śląski udostępnił usługę Google Pay posiadaczom kart kredytowych VISA oraz Mastercard. Klienci banku mogą teraz za pomocą Google Pay płacić zbliżeniowo telefonem w sklepach zarówno kartami debetowymi, jak i kredytowymi. ING Bank Śląski udostępnił płatności Google Pay dla posiadaczy kart debetowych Visa Zbliżeniowa w 2018 roku.

Apple Pay dla posiadaczy kard debetowych i kredytowych Visa oraz Mastercard

ING Bank Śląski udostępnił również usługę Apple Pay. W pierwszym etapie dla karty debetowej Visa zbliżeniowa dla klientów indywidualnych, a następnie również użytkownikom kart kredytowych Visa i Mastercard, oraz Przedsiębiorcom. Płatności Apple Pay są szybkie, łatwe i wygodne a jednocześnie bezpieczne, zapewniające ochronę prywatności użytkownika. W sklepach stacjonarnych z Apple Pay mogą korzystać posiadacze urządzeń iPhone SE, iPhone 6 i nowszych modeli, a także posiadacze Apple Watch. Dokonywanie płatności online na stronach internetowych oraz aplikacjach akceptujących Apple Pay jest również proste. Korzystanie z Apple Pay pozwala użytkownikom uniknąć wypełniania formularzy rejestracyjnych i każdorazowo uzupełniać dane karty i dane nt. dostawy.

Garmin Pay dla posiadaczy kart kredytowych i karty debetowej Visa zbliżeniowa

Klienci ING Banku Śląskiego, którzy są użytkownikami karty debetowej Visa zbliżeniowa dla klientów indywidualnych lub kart kredytowych dla klientów indywidualnych, mogą korzystać z usługi Garmin Pay. Aby móc płacić zegarkiem Garmin należy pobrać aplikację Garmin Connect z AppStore (telefony z systemem IOS) lub Google Play (telefony z systemem Android) i połączyć z nią swój zegarek, a następnie utworzyć portfel Garmin Pay razem z czterocyfrowym hasłem do portfela. Ostatnim etapem jest dodanie karty do portfela Garmin Pay. By dokonać płatności zbliżeniowych wystarczy zbliżyć nadgarstek z zegarkiem Garmin do czytnika. Pierwsza płatność wymaga odblokowania zegarka hasłem ustalonym podczas tworzenia portfela Garmin Pay.

Płatności powtarzalne BLIK w Moje ING

ING Bank Śląski jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił płatności powtarzalne BLIK. Od marca 2019 roku klienci banku korzystający z aplikacji Moje ING mobile mogą teraz opłacać cykliczne rachunki za pomocą BLIKA. Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych, osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz spółek jednoosobowych korzystających z systemu bankowości internetowej poprzez aplikację Moje ING mobile oraz posiadających aktywnego BLIKA.

Klient wybiera na stronie usługodawcy płatność BLIK, podaje kod, a następnie w aplikacji Moje ING zatwierdza płatność pinem. Natychmiast po zatwierdzeniu klient może otrzymać od usługodawcy propozycję zapisania cyklu płatności – jej kwoty, częstotliwości i daty końca subskrypcji. Po zaakceptowaniu takiej propozycji transakcje będą wykonywane automatycznie lub po potwierdzeniu klienta. Klient może w pełni zarządzać swoją subskrypcją w Moim ING.

Zlecenia automatyczne i powiadomienia w Kantorze w Moje ING

Klienci korzystający z Kantoru mogą skorzystać z nowych funkcji – zlecenia automatycznego oraz powiadomienia. Dzięki zleceniu automatycznemu, klient może zlecić wymianę waluty w momencie kiedy pojawi się interesujący go kurs wymiany. Jeżeli klient nie chce dokonywać transakcji, a jedynie dowiedzieć się kiedy kurs waluty osiągnie określony poziom może skorzystać z funkcji powiadamiania – w momencie kiedy kurs osiągnie poziom wskazany przez klienta otrzyma on o tym informacje.

Usługa mojeID

Klienci ING Banku Śląskiego jako jedni z pierwszych w Polsce mogli korzystać z elektronicznego potwierdzania tożsamości, które ułatwia dostęp do usług online. Usługa mojeID, której dostawcą jest Krajowa Izba Rozliczeniowa, dostępna jest w ING. Usługa mojeID pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości przy pomocy danych uwierzytelniających banku i umożliwia dostęp do usług online świadczonych przez dostawców również korzystających z mojeID. Przyspiesza i upraszcza wiele procesów, które dotychczas wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem.

 

Usługa eID

ING Bank Śląski jako pierwszy bank w Polsce wprowadził możliwość przekazania danych przez system bankowości internetowej w ramach rozwiązania eID od Blue Media. Usługa eID, udostępniona we współpracy z Orange Polska, pozwala klientom banku podpisać umowę o abonament i zarejestrować numer na kartę w pełni online. eID ułatwia zweryfikowanie tożsamości osoby za pomocą Wniosku o przekazanie danych w systemie bankowości internetowej dzięki czemu mogą załatwić formalności bez wizyty w salonie Orange lub wizyty kuriera w domu. Weryfikacja danych odbywa się w pełni online i zajmuje parę sekund. Zakres przekazywanych danych nie jest powiązany z rachunkiem bankowym i nie wykracza poza informacje niezbędne operatorowi do realizacji danej operacji. Wniosek o przekazanie danych jest dostępny w systemie bankowości internetowej Moje ING. Mogą z niego skorzystać klienci, którzy osobiście potwierdzili swoją tożsamość przy pracowniku banku podczas wizyty w oddziale banku.

Gdy klient znajdzie się w trudnej sytuacji

ING Bank Śląski umożliwił klientom spłatę zadłużenia karty kredytowej na raty. Z usługi „Rozłóż na raty” mogą skorzystać klienci indywidualni oraz przedsiębiorcy. Klienci mogą rozłożyć na raty płatności za wszystkie zakupy, wypłaty z bankomatów i przelewy z karty kredytowej, które zostały zrealizowane przy użyciu karty kredytowej ING. Minimalny okres rozłożenia na raty to 3 miesiące, a maksymalny może wynieść 36 miesięcy. Oprocentowanie zadłużenia rozłożonego na raty jest niższe od standardowego oprocentowania karty kredytowej. Jednorazowa prowizja za rozłożenie na raty to 1%. Usługa „Rozłóż na raty” nie jest nowym kredytem, dlatego nie wymaga badania zdolności kredytowej. Klient korzysta z limitu już przyznanego na karcie kredytowej. ING Bank Śląski udostępnił usługę już wcześniej dla nowych umów o kartę kredytową dla klientów indywidualnych zawartych od 4 sierpnia 2019 roku oraz dla kart kredytowych dla przedsiębiorców. Pod koniec grudnia 209 roku usługa została udostępniona wszystkim pozostałym posiadaczom rachunków kart kredytowych.

 

Przelewy w EUR na terenie krajów SEPA

29 listopada 2019 roku zrównaliśmy opłaty za przelewy w euro w krajach SEPA i przelewy europejskie do cen przelewów krajowych w zł w celu dostosowania do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019 / 518 z 19 marca 2019 roku zmieniające rozporządzenie (WE) nr 924/2009 w odniesieniu do niektórych opłat za płatności transgraniczne w Unii i opłat za przeliczenie waluty.

_T0A4540 _T0A4540

Przedsiębiorcy

Naszych klientów wspieramy w zakładaniu firmy, ale także w jej rozwoju. Udostępniamy odpowiednie narzędzia i oferujemy dedykowane usługi, dzięki którym łatwiej mogą zarządzać finansami swojej firmy. Oferujemy wiele produktów i usług bankowych a także wykraczających poza tradycyjną bankowość takich jak:

  • konta firmowe,
  • kredyty i pożyczki,
  • leasing,
  • oszczędności,
  • karty i płatności,
  • usługi,
  • ubezpieczenia,
  • terminale,
  • bankowość internetowa i mobilna.

Moje ING dla firmy to więcej niż system bankowości. Wszystkie najważniejsze informacje podajemy od razu – w prosty i obrazowy sposób. Moje ING wyposażone jest także w zintegrowany system księgowy. Jeśli klient ma u nas konto firmowe i osobiste, wystarczy jedno logowanie i klik, aby przełączyć się między podglądem finansów firmowych i osobistych.

Nowe funkcjonalności wdrożone w 2019 roku (oprócz funkcjonalności wspólnych z klientami indywidualnymi)

W kwietniu 2019 roku udostępniliśmy zdalny proces rejestracji działalności gospodarczej. Klienci mogą złożyć wniosek o otwarcie firmy poprzez Moje ING. Wniosek umożliwia zdalne zarejestrowanie firmy w CEiDG. Jest krótki, intuicyjny, zawiera pola wyboru oraz dodatkowe opisy i wyjaśnienia. Wiele pól wypełnia się automatycznie, na podstawie danych klienta w banku. Wniosek podpisywany jest Profilem Zaufanym zakładanym w procesie rejestracji firmy.

W procesie zakładania firmy otwierany jest również rachunek bankowy, który zostanie aktywowany w momencie otrzymania z CEiDG potwierdzenia zarejestrowania działalności. Potwierdzenie złożenia wniosku klient otrzymuje SMS-em, a informację o nowej firmie np. NIP i REGON mailem bezpośrednio z CEiDG.

Wniosek o rejestrację firmy poprzez Moje ING jest jednocześnie: wnioskiem o wpis do rejestru REGON, zgłoszeniem do naczelnika urzędu skarbowego (NIP), zgłoszeniem użytkownika, jako płatnika składek do ZUS lub KRUS.

Usługa przygotowana została we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii.

Nasz bank zintegrował usługę Finansowania Faktur z ING Księgowością. Takie rozwiązanie pozwala na finansowanie faktur z odroczonym terminem płatności z poziomu aplikacji księgowej klienta. ING Księgowość dla przedsiębiorców to wielofunkcyjne narzędzie, dzięki któremu klienci mogą wystawiać faktury sprzedażowe, dodawać kosztowe, zarządzać kontrahentami i dokumentami. Dodatkową opcją jest też możliwość samodzielnego księgowania faktur, wysyłania deklaracji do Urzędu Skarbowego oraz prowadzenie spraw kadrowych firmy. ING Finansowanie Faktur to usługa stworzona z myślą o małych firmach, umożliwiające internetowe finansowanie pojedynczych, nawet najmniejszych faktur.

Zintegrowanie usług ING Księgowość i ING Finansowanie Faktur pozwala klientom wystawiać faktury i zlecać je do finansowania, a następnie monitorować ich statusy. Oferta cenowa na daną transakcję jest widoczna od ręki, użytkownicy mogą ją zaakceptować jednym kliknięciem. W momencie potwierdzenia faktury przez kontrahenta, klient otrzymuje środki na swoje konto – nawet tego samego dnia. Ostatni krok to finalizacja transakcji, czyli przelew za fakturę do ING w terminie jej płatności.

W listopadzie 2019 roku formatka przelewu split payment została dostosowana do znowelizowanej Ustawy z 9 sierpnia 2019 roku o zmianie ustawy o VAT oraz niektórych innych ustaw, wprowadzającej obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności dla faktur powyżej 15 tys. zł.

W ostatnim kwartale trwały prace nad dostosowaniem płatności podatkowych tak aby od 1 stycznia 2020 roku spełnić wymogi znowelizowanej Ordynacji podatkowej która zakłada że podatki płacone są na indywidualne rachunki podatkowe (IRP).

W kwietniu 2019 roku udostępniliśmy zdalny proces rejestracji działalności gospodarczej. Klienci mogą złożyć wniosek o otwarcie firmy poprzez Moje ING. Wniosek umożliwia zdalne zarejestrowanie firmy w CEiDG. Jest krótki, intuicyjny, zawiera pola wyboru oraz dodatkowe opisy i wyjaśnienia. Wiele pól wypełnia się automatycznie, na podstawie danych klienta w banku. Wniosek podpisywany jest Profilem Zaufanym zakładanym w procesie rejestracji firmy.

W procesie zakładania firmy otwierany jest również rachunek bankowy, który zostanie aktywowany w momencie otrzymania z CEiDG potwierdzenia zarejestrowania działalności. Potwierdzenie złożenia wniosku klient otrzymuje SMS-em, a informację o nowej firmie np. NIP i REGON mailem bezpośrednio z CEiDG.

Wniosek o rejestrację firmy poprzez Moje ING jest jednocześnie: wnioskiem o wpis do rejestru REGON, zgłoszeniem do naczelnika urzędu skarbowego (NIP), zgłoszeniem użytkownika, jako płatnika składek do ZUS lub KRUS.

Usługa przygotowana została we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii.

Nasz bank zintegrował usługę Finansowania Faktur z ING Księgowością. Takie rozwiązanie pozwala na finansowanie faktur z odroczonym terminem płatności z poziomu aplikacji księgowej klienta. ING Księgowość dla przedsiębiorców to wielofunkcyjne narzędzie, dzięki któremu klienci mogą wystawiać faktury sprzedażowe, dodawać kosztowe, zarządzać kontrahentami i dokumentami. Dodatkową opcją jest też możliwość samodzielnego księgowania faktur, wysyłania deklaracji do Urzędu Skarbowego oraz prowadzenie spraw kadrowych firmy. ING Finansowanie Faktur to usługa stworzona z myślą o małych firmach, umożliwiające internetowe finansowanie pojedynczych, nawet najmniejszych faktur.

Zintegrowanie usług ING Księgowość i ING Finansowanie Faktur pozwala klientom wystawiać faktury i zlecać je do finansowania, a następnie monitorować ich statusy. Oferta cenowa na daną transakcję jest widoczna od ręki, użytkownicy mogą ją zaakceptować jednym kliknięciem. W momencie potwierdzenia faktury przez kontrahenta, klient otrzymuje środki na swoje konto – nawet tego samego dnia. Ostatni krok to finalizacja transakcji, czyli przelew za fakturę do ING w terminie jej płatności.

W listopadzie 2019 roku formatka przelewu split payment została dostosowana do znowelizowanej Ustawy z 9 sierpnia 2019 roku o zmianie ustawy o VAT oraz niektórych innych ustaw, wprowadzającej obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności dla faktur powyżej 15 tys. zł.

W ostatnim kwartale trwały prace nad dostosowaniem płatności podatkowych tak aby od 1 stycznia 2020 roku spełnić wymogi znowelizowanej Ordynacji podatkowej która zakłada że podatki płacone są na indywidualne rachunki podatkowe (IRP).

Nowa rola oddziałów – miejsce spotkań

2019 był rokiem, w którym przygotowywaliśmy wszystkich naszych pracowników, odpowiedzialnych za obsługę klientów, do realizacji zadań zgodnie z modelem zbudowanym wokół specjalizacji. To oznacza, że każdy specjalista wybierał dla siebie jeden z obszarów, na którym koncentruje rozwój swoich kompetencji i umiejętności w obsłudze klienta:

  • bankowość codzienna,
  • hipoteki,
  • inwestycje,
  • przedsiębiorcy.

Na koniec 2019 roku mieliśmy 317 oddziałów detalicznych – miejsc spotkań, w tym 147 z nowoczesną obsługą gotówkową (gotówka jedynie w bankomatach, wpłatomatach oraz urządzeniach dualnych). Wszystkie nasze miejsca spotkań wyposażyliśmy w strefy samoobsługowe, w których klienci mogą samodzielnie wpłacać i wypłacać pieniądze. Dalej prowadzimy proces modernizacji placówek detalicznych, który polega na zmianie wyposażenia i wystroju oraz wprowadzaniu nowych rozwiązań funkcjonalnych.

Na koniec 2019 roku 287 naszych miejsc spotkań było w nowym standardzie. Obecnie kontynuujemy działania optymalizacyjne poprzez relokowanie i konsolidowanie placówek do najatrakcyjniejszych biznesowo lokalizacji w poszczególnych miastach i regionach.

317 miejsc spotkań w 195 miastach (w tym 160 „1 in the city”)

147

miejsca spotkań z nowoczesną obsługą gotówkową

170

miejsca spotkań z tradycyjną obsługą gotówkową

30

stara wizualizacja

287

nowa wizualizacja

Liczba i struktura geograficzna oddziałów

W skład naszej sieci obsługi wchodzi również 65 punktów ING Express.

Nowa rola jednostek obsługi klienta

Opracowaliśmy i przedstawiliśmy pracownikom założenia modelu pracy, który będzie funkcjonował w 2020 roku. Odchodzimy od sztywnych struktur i organizujemy naszą pracę wokół zadań, które mamy do zrealizowania. Przyjmujemy perspektywę klienta. Ważne jest dla nas, jakie emocje towarzyszą mu w kontakcie z nami, w jaki sposób załatwiamy sprawy, z którymi do nas przychodzi. W 2019 roku przedstawiliśmy rozwiązania kadrowe, umożliwiające pracownikom funkcjonowanie zgodnie z nowym modelem w 2020 roku.

Przeprowadziliśmy częściowo zmiany, które pozwoliły nam 1 lipca 2019 roku na powołanie 4 Centrów Eksperckich – odpowiadających 4 specjalizacjom:

Przygotowaliśmy model, który pozwoli klientom na jednolite doświadczenia podczas:

  • spotkań ze specjalistami w miejscach spotkań,
  • kontaktu z naszym Contact Centre: telefoniczego, mejlowego oraz przez social media,
  • spotkań w miejscu wybranym przez klienta (zespoły przedstawicieli bankowych i doradców z Centrum Bankowości Doradczej).

Zadbaliśmy, żeby dopasować sposób obsługi klienta do sprawy, z którą do nas przychodzi. Zależy nam, żeby załatwiać je tu i teraz, od początku do końca. Edukujemy klientów w kierunku samoobsługi. Obserwujemy wzrost popularności kontaktu z nami na czacie oraz przez social media. Rozwijaliśmy jakość i skuteczność odpowiedzi udzielanych przez wirtualnego doradcę w Moim ING – Mojego Asystenta uczyliśmy go nowych wątków, aby jak najsprawniej odpowiadał na pytania.

Przygotowaliśmy naszych pracowników w ramach specjalizacji, do sposobu obsługi klienta w oparciu o istotne potrzeby. To pozwoli pomagać klientom:

  • w codziennym bankowaniu,
  • mieszkać lepiej,
  • rozwijać biznes,
  • dbać o finansową przyszłość.

Ułatwiamy codzienne bankowanie: płatności i rozliczenia – promujemy nowoczesne i digitalowe rozwiązania. Dbamy o bezpieczeństwo klienta proponując różne ubezpieczenia. Pomagamy sfinansować samochód, wakacje, realizować pasje i marzenia. Uczymy jak oszczędzać na różne cele i emeryturę. Po prostu – jesteśmy w życiu klienta każdego dnia.

Naszą misją jest pomaganie klientowi i ułatwianie codziennego bankowania. Jesteśmy skuteczni i upraszczamy załatwianie spraw naszym klientom wszędzie tam, gdzie tego potrzebują – jednocześnie dostarczając im wyjątkowych doświadczeń.

W jaki sposób?

Jesteśmy w dogodnym dla klientów miejscu i czasie:

  • zapraszamy do komfortowych miejsc spotkań,
  • jesteśmy w galeriach handlowych – 65 punktów ING Express,
  • można do nas zadzwonić, napisać, albo zalogować się do Mojego ING.

Dbamy o personalizację i wyjątkowe doświadczenie:

  • rozmawiamy z klientami i rozpoznajemy ich potrzeby – te obecne i plany na przyszłość. Dobieramy dla nich najlepsze rozwiązania.

Ułatwiamy codzienne bankowanie:

  • promujemy digitalizację – edukujemy i pokazujemy klientowi jak może załatwiać swoje sprawy sprawnie, szybko i nowocześnie – aby był w życiu o krok do przodu.

Decyzja o zakupie mieszkania czy budowie domu to jedna z najważniejszych decyzji w życiu każdego człowieka – niezależnie od tego czy dokonujemy tego z myślą o sobie, dzieciach czy z przeznaczeniem na wynajem. To inwestycje, które często planuje i finansuje się latami. Emocje związane z zakupem czy budową domu często mieszają się ze stresem i niepewnością. W takich chwilach kluczowa jest obecność osoby, która będzie towarzyszyć klientom przez całą tą podróż do własnego „M”.

Naszą misją jest wsparcie i troska o sprawy klienta w całej drodze od marzeń do zamieszkania.

W jaki sposób?

Potrafimy, niezależnie od etapu: przed decyzją mieszkaniową, w trakcie realizacji celu, po kredycie – rozmawiać z klientem o kwestiach, które są dla niego istotne.

  • Etap: Marzę/Szukam – znamy rynek lokalny i jego charakterystykę, ceny nieruchomości, deweloperów itp.
  • Etap: Kupuję/Buduję/Realizuję Marzenie – mamy wiedzę o różnych systemach budowy domów, nowych technologiach, programach lokalnych dotacji i eventów nieruchomościowych itp.
  • Etap: Mieszkam Lepiej – potrafimy rozmawiać i tłumaczymy klientom jak załatwić sprawy około mieszkaniowe np. umowę ze wspólnotą, spółdzielnią, dostawcami mediów itp.

Dzięki rozwojowi naszych specjalistów mogliśmy odpowiadać na takie potrzeby obsługując klienta od złożenia wniosku, przez podpisanie umowy, aż po uruchomienie środków w jednym miejscu, przez tego samego specjalistę. W 2019 roku nasi specjaliści brali udział w warsztatach na których poznali aspekty budowy domu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, homestagingu czy lokalnego rynku nieruchomości. Tak, by jeszcze lepiej wspierać klientów w ich życiowych decyzjach.

Założenie własnej firmy i jej rozwój to ogromne wyzwanie. Jesteśmy bankiem innowacyjnym. Wspieramy osoby przedsiębiorcze. Od lat rozwijamy produkty i usługi dla firm, wychodząc poza standardową ofertę bankową. Ułatwiamy przedsiębiorczym stać się przedsiębiorcami. Wspieramy zakładanie firmy, a następnie pomagamy w rozwijaniu biznesu.

Wspieramy i inspirujemy ludzi do bycia o krok do przodu w życiu i biznesie. Odważnie mówimy firmom, że z ING można mieć więcej klientów dzięki narzędziom, które dla nich mamy.

W jaki sposób?

Znając potrzeby przedsiębiorców tworzymy produkty, procesy, serwisy, modele, które w pełni na nie odpowiadają. Zapewniamy to samo doświadczenie niezależnie od tego, jak klienci chcą z nami bankować.

Chcemy działać z pasją, radością i z przekonaniem, że faktycznie pomagamy klientowi zadbać o jego finansową przyszłość. Wspieramy go w ważnych momentach jego życia np. kiedy wysyła dzieci na studia, realizuje marzenia czy kiedy przechodzi na emeryturę. Myślimy o kliencie nie tylko tu i teraz, ale też za 5, 10, 20 lat. Chcemy, żeby klient – myśląc o banku i finansach – w pierwszej kolejności myślał o naszych specjalistach. Systematyczne oszczędzanie przez telefon? – tak, my też wiemy jak budować zaufanie i partnerską relację.

Naszą misją jest wspieranie klientów w realizacji celów finansowych na każdym etapie ich życia.

W jaki sposób?

  • Edukujemy klientów z oferty oszczędnościowo-inwestycyjnej oraz dzielimy się wiedzą nt. bieżącego otoczenia rynkowego i funkcjonowania rynku finansowego.
  • Koncentrujemy się na obecnych i przyszłych potrzebach naszych klientów.
  • Wspieramy ich w aktywnym budowaniu poduszki finansowej, realizacji krótkich i długich celów oraz zabezpieczeniu finansowej przyszłości.
  • Poszerzamy wiedzę o systemie emerytalnym i dostępnych rozwiązaniach.
  • Wyjaśniamy zasady rządzące instrumentami finansowymi, promujemy systematyczne i regularne odkładanie kapitału.
  • Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów z segmentu Premium i Private Banking oferując dedykowaną obsługę.
  • Jesteśmy partnerami w rozmowach z zakresu inwestycji pozabankowych.

Przykłady działań

Przejęcie zarządzania Strategiami Portfelowymi UFK przez NN IP TFI

Strategie Portfelowe są produktem, który bank jako agent ubezpieczeniowy NN Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie oferuje klientom Private Banking i Wealth Management. W formie ubezpieczenia zawierają one strategie inwestycyjne o różnym poziomie ryzyka i potencjale inwestycyjnym, będąc unikalnym produktem na polskim rynku.

Strategie portfelowe zarządzane były przez Biuro Maklerskie ING. W celu wzmocnienia i dalszej poprawy jakości oferowanych produktów, a także obniżenia kosztów dla klienta, zarządzanie portfelami przekazane zostało do NN Investment Partners TFI, czyli jednego z największych polskich towarzystw funduszy inwestycyjnych. NN Investment Partners TFI, będąc członkiem dużej międzynarodowej grupy inwestycyjnej posiada szeroki dostęp do globalnego know–how w zakresie profesjonalnego zarządzania strategiami inwestycyjnymi.

Wdrożenie aplikacji Wealth Management System (WMS) wspomagającej pracę doradców Private Banking i Wealth Management.

Aplikacja WMS integruje w jednym miejscu wszystkie funkcjonalności niezbędne dla efektywnej pracy z klientem. Zawiera w sobie moduły umożliwiające prowadzenie kompleksowego rejestru interakcji z klientem, w tym: kalendarza spotkań, archiwizowania oraz zarządzania spotkaniami. W 2020 roku aplikacja zostanie rozbudowana o dodatkowe moduły m. in. do doradztwa inwestycyjnego oraz całościowego podglądu i analizy portfela inwestycji klientów.

Ułatwiamy codzienne bankowanie: płatności i rozliczenia – promujemy nowoczesne i digitalowe rozwiązania. Dbamy o bezpieczeństwo klienta proponując różne ubezpieczenia. Pomagamy sfinansować samochód, wakacje, realizować pasje i marzenia. Uczymy jak oszczędzać na różne cele i emeryturę. Po prostu – jesteśmy w życiu klienta każdego dnia.

Naszą misją jest pomaganie klientowi i ułatwianie codziennego bankowania. Jesteśmy skuteczni i upraszczamy załatwianie spraw naszym klientom wszędzie tam, gdzie tego potrzebują – jednocześnie dostarczając im wyjątkowych doświadczeń.

W jaki sposób?

Jesteśmy w dogodnym dla klientów miejscu i czasie:

  • zapraszamy do komfortowych miejsc spotkań,
  • jesteśmy w galeriach handlowych – 65 punktów ING Express,
  • można do nas zadzwonić, napisać, albo zalogować się do Mojego ING.

Dbamy o personalizację i wyjątkowe doświadczenie:

  • rozmawiamy z klientami i rozpoznajemy ich potrzeby – te obecne i plany na przyszłość. Dobieramy dla nich najlepsze rozwiązania.

Ułatwiamy codzienne bankowanie:

  • promujemy digitalizację – edukujemy i pokazujemy klientowi jak może załatwiać swoje sprawy sprawnie, szybko i nowocześnie – aby był w życiu o krok do przodu.

Decyzja o zakupie mieszkania czy budowie domu to jedna z najważniejszych decyzji w życiu każdego człowieka – niezależnie od tego czy dokonujemy tego z myślą o sobie, dzieciach czy z przeznaczeniem na wynajem. To inwestycje, które często planuje i finansuje się latami. Emocje związane z zakupem czy budową domu często mieszają się ze stresem i niepewnością. W takich chwilach kluczowa jest obecność osoby, która będzie towarzyszyć klientom przez całą tą podróż do własnego „M”.

Naszą misją jest wsparcie i troska o sprawy klienta w całej drodze od marzeń do zamieszkania.

W jaki sposób?

Potrafimy, niezależnie od etapu: przed decyzją mieszkaniową, w trakcie realizacji celu, po kredycie – rozmawiać z klientem o kwestiach, które są dla niego istotne.

  • Etap: Marzę/Szukam – znamy rynek lokalny i jego charakterystykę, ceny nieruchomości, deweloperów itp.
  • Etap: Kupuję/Buduję/Realizuję Marzenie – mamy wiedzę o różnych systemach budowy domów, nowych technologiach, programach lokalnych dotacji i eventów nieruchomościowych itp.
  • Etap: Mieszkam Lepiej – potrafimy rozmawiać i tłumaczymy klientom jak załatwić sprawy około mieszkaniowe np. umowę ze wspólnotą, spółdzielnią, dostawcami mediów itp.

Dzięki rozwojowi naszych specjalistów mogliśmy odpowiadać na takie potrzeby obsługując klienta od złożenia wniosku, przez podpisanie umowy, aż po uruchomienie środków w jednym miejscu, przez tego samego specjalistę. W 2019 roku nasi specjaliści brali udział w warsztatach na których poznali aspekty budowy domu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, homestagingu czy lokalnego rynku nieruchomości. Tak, by jeszcze lepiej wspierać klientów w ich życiowych decyzjach.

Założenie własnej firmy i jej rozwój to ogromne wyzwanie. Jesteśmy bankiem innowacyjnym. Wspieramy osoby przedsiębiorcze. Od lat rozwijamy produkty i usługi dla firm, wychodząc poza standardową ofertę bankową. Ułatwiamy przedsiębiorczym stać się przedsiębiorcami. Wspieramy zakładanie firmy, a następnie pomagamy w rozwijaniu biznesu.

Wspieramy i inspirujemy ludzi do bycia o krok do przodu w życiu i biznesie. Odważnie mówimy firmom, że z ING można mieć więcej klientów dzięki narzędziom, które dla nich mamy.

W jaki sposób?

Znając potrzeby przedsiębiorców tworzymy produkty, procesy, serwisy, modele, które w pełni na nie odpowiadają. Zapewniamy to samo doświadczenie niezależnie od tego, jak klienci chcą z nami bankować.

Chcemy działać z pasją, radością i z przekonaniem, że faktycznie pomagamy klientowi zadbać o jego finansową przyszłość. Wspieramy go w ważnych momentach jego życia np. kiedy wysyła dzieci na studia, realizuje marzenia czy kiedy przechodzi na emeryturę. Myślimy o kliencie nie tylko tu i teraz, ale też za 5, 10, 20 lat. Chcemy, żeby klient – myśląc o banku i finansach – w pierwszej kolejności myślał o naszych specjalistach. Systematyczne oszczędzanie przez telefon? – tak, my też wiemy jak budować zaufanie i partnerską relację.

Naszą misją jest wspieranie klientów w realizacji celów finansowych na każdym etapie ich życia.

W jaki sposób?

  • Edukujemy klientów z oferty oszczędnościowo-inwestycyjnej oraz dzielimy się wiedzą nt. bieżącego otoczenia rynkowego i funkcjonowania rynku finansowego.
  • Koncentrujemy się na obecnych i przyszłych potrzebach naszych klientów.
  • Wspieramy ich w aktywnym budowaniu poduszki finansowej, realizacji krótkich i długich celów oraz zabezpieczeniu finansowej przyszłości.
  • Poszerzamy wiedzę o systemie emerytalnym i dostępnych rozwiązaniach.
  • Wyjaśniamy zasady rządzące instrumentami finansowymi, promujemy systematyczne i regularne odkładanie kapitału.
  • Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów z segmentu Premium i Private Banking oferując dedykowaną obsługę.
  • Jesteśmy partnerami w rozmowach z zakresu inwestycji pozabankowych.

Przykłady działań

Przejęcie zarządzania Strategiami Portfelowymi UFK przez NN IP TFI

Strategie Portfelowe są produktem, który bank jako agent ubezpieczeniowy NN Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie oferuje klientom Private Banking i Wealth Management. W formie ubezpieczenia zawierają one strategie inwestycyjne o różnym poziomie ryzyka i potencjale inwestycyjnym, będąc unikalnym produktem na polskim rynku.

Strategie portfelowe zarządzane były przez Biuro Maklerskie ING. W celu wzmocnienia i dalszej poprawy jakości oferowanych produktów, a także obniżenia kosztów dla klienta, zarządzanie portfelami przekazane zostało do NN Investment Partners TFI, czyli jednego z największych polskich towarzystw funduszy inwestycyjnych. NN Investment Partners TFI, będąc członkiem dużej międzynarodowej grupy inwestycyjnej posiada szeroki dostęp do globalnego know–how w zakresie profesjonalnego zarządzania strategiami inwestycyjnymi.

Wdrożenie aplikacji Wealth Management System (WMS) wspomagającej pracę doradców Private Banking i Wealth Management.

Aplikacja WMS integruje w jednym miejscu wszystkie funkcjonalności niezbędne dla efektywnej pracy z klientem. Zawiera w sobie moduły umożliwiające prowadzenie kompleksowego rejestru interakcji z klientem, w tym: kalendarza spotkań, archiwizowania oraz zarządzania spotkaniami. W 2020 roku aplikacja zostanie rozbudowana o dodatkowe moduły m. in. do doradztwa inwestycyjnego oraz całościowego podglądu i analizy portfela inwestycji klientów.

warszawa_ing_01-2020_rk_2060 warszawa_ing_01-2020_rk_2060

Klienci z niepełnosprawnościami

Bankowość elektroniczna i mobilna

Cały czas podejmujemy działania, aby w ING Banku Śląskim proponować naszym klientom bankowość internetową, która byłaby użyteczna dla wszystkich. Podejmowane przez nas działania nie wynikają tylko z regulacji prawnych.

Osoby z niepełnosprawnością ruchową, mają możliwość obsługi serwisu transakcyjnego Moje ING (strony głównej, menu, historii transakcji i wykonania transakcji) za pomocą tabulatora, strzałek oraz entera. Pomaga im w tym niebieska ramka zaznaczająca aktywny w danym momencie element. Dla osób z problemami wzrokowymi udostępniamy alternatywną wersję kontrastową. Użytkownik ma możliwość wyboru tego widoku na stronie logowania do Mojego ING.

W 2020 roku będziemy pracować nad wdrożeniem nowej strony, która w całości będzie dostosowana do wymagań WCAG.

 

Aplikacja mobilna Moje ING bazuje na responsywnej wersji systemu Moje ING, więc wszelkie usprawnienia wdrażane w serwisie transakcyjnym Moje ING dotyczą również aplikacji mobilnej.

Obsługa serwisu transakcyjnego Moje ING (strony głównej, menu, historii transakcji i wykonania transakcji) jest dostępna dla osób niewidomych poprzez czytniki ekranu (VoiceOver na iOS i TalkBack na Androidzie). Dzięki temu, można obsługiwać aplikację za pomocą metody swipe, przesuwając palcem po ekranie, nie patrząc na niego.

Od kilku lat współpracujemy z Fundacją Widzialni. Fundacja co kilka miesięcy przeprowadza analizę wybranych funkcjonalności Mojego ING pod kątem zgodności z większością wytycznych WCAG. Zasady te mówią, co zrobić, aby serwis był dostępny dla każdego, bez względu na poziom sprawności, wiek, sprzęt czy oprogramowanie, którego używa. Analizie podlegają najpopularniejsze podstrony bankowości: m.in. przelewy, strona główna, historia.

Oddziały

Dążymy do tego, aby nasze oddziały były wygodne dla wszystkich, również dla osób z niepełnosprawnościami czy odwiedzających nas z wózkami dziecięcymi. Projektujemy wnętrza według ich potrzeb i usuwamy bariery. Udało nam się osiągnąć założony cel i do końca 2019 roku 98% naszych oddziałów nie miało barier architektonicznych na wejściu lub posiadały udogodnienia umożliwiające klientom wejście do oddziału przy pomocy pracownika – 91% oddziałów jest bez barier architektonicznych, 7% oddziałów ma zniwelowane bariery poprzez dostarczenie do oddziałów rozkładanych szyn najazdowych oraz montaż dzwonków przywoławczych (dostęp do oddziału dla osób niepełnosprawnych wymaga pomocy pracownika ING).

We wszystkich oddziałach klienci mają dostęp do tłumacza migowego poprzez aplikację Migam udostępnioną na telefonach specjalistów.

Dodatkowo specjaliści pomagają każdej osobie, która tego potrzebuje, założyć konto przez internet, złożyć wniosek kredytowy czy zrobić przelew. Przy okazji uczą samodzielnego poruszania się po bankowości elektronicznej i krok po kroku pokazują jak klienci różne czynności mogą wykonać sami w domu.

Kampanie edukacyjne, nie tylko marketingowe

W 2019 roku nasz bank w ramach swoich kampanii marketingowych, edukował klientów nt. oszczędności, inwestycji, podstaw ekologicznych czy znaczenia pozytywnej opinii dla firm.

Oszczędności

W styczniu 2019 roku opublikowaliśmy badania, w których ponad 70% Polaków zadeklarowało, że posiada jakiekolwiek oszczędności. Okazało się, że maleje odsetek, tych, których oszczędności nie przekraczają równowartości trzech pensji. Jednak ponad 40% osób przyznało, że zdarza im się wydać wszystkie pieniądze, zanim otrzymają kolejną wypłatę.

Wyniki badania ING pokazują, że oszczędności Polaków rosną, jednak nie w stopniu wystarczającym do istotnego zniwelowania tej luki. Z biegiem czasu maleje odsetek tych, których oszczędności są mniejsze niż równowartości ich trzech pensji zaś rośnie odsetek osób z oszczędnościami powyżej rocznego wynagrodzenia.

Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2018 roku w 15 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy, USA i Australia. W badaniu wzięło udział 14 725 respondentów, w tym 1 003 z Polski.

Wszystkie badania “Finansowy Barometr ING” są dostępne na naszej stronie.

Na początku roku kontynuowaliśmy kampanię oszczędności z 2018 roku. Chcemy głośno i szeroko podnosić temat świadomego konsumowania oraz oszczędzania, dlatego nasze działania były kontynuacją kampanii „Czy posiadanie stało się sensem naszego życia?”, która rozpoczęła się 25 grudnia 2018 roku.

Kampania była wsparciem oferty specjalnej na koncie oszczędnościowym – 2,5% w skali roku, przez 4 miesiące od założenia konta oszczędnościowego:

  • „Bonus na start” – dla klientów rozpoczynających oszczędzanie w ING;
  • „Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus” – na nowe środki, dla klientów, którzy już oszczędzają w ING.

W listopadzie w kampanii internetowej motywowaliśmy Polaków do gromadzenia dodatkowych środków na emeryturę. Kampanii towarzyszyła promocja, w której bank oferował premię za założenie i regularne inwestowanie na IKE. Oferta „Inwestuj na przyszłość i zyskaj nawet 200 zł”, skierowana była do klientów nie posiadających funduszy inwestycyjnych.

Z końcem roku zachęcaliśmy Polaków do korzystania z życia i wydawania na to co ważne, a oszczędzania na tym co mniej istotne. Według badań, prawie 70% Polaków uważa, że warto oszczędzać ale również korzystać z życia. Jednocześnie 54% z nas woli wydać zaoszczędzone pieniądze na doświadczenia, a nie na kolejne przedmioty. Taka obserwacja zainspirowała nas do przygotowania nieco innej niż zwykle kampanii – bo promującej zachowanie równowagi pomiędzy korzystaniem z życia i oszczędzaniem. Dopingowaliśmy w niej Polaków, żeby w ważnych dla siebie sprawach pozwalali sobie na większy wydatek, a oszczędzali na rzeczach mniej ważnych.

W styczniu 2019 roku opublikowaliśmy badania, w których ponad 70% Polaków zadeklarowało, że posiada jakiekolwiek oszczędności. Okazało się, że maleje odsetek, tych, których oszczędności nie przekraczają równowartości trzech pensji. Jednak ponad 40% osób przyznało, że zdarza im się wydać wszystkie pieniądze, zanim otrzymają kolejną wypłatę.

Wyniki badania ING pokazują, że oszczędności Polaków rosną, jednak nie w stopniu wystarczającym do istotnego zniwelowania tej luki. Z biegiem czasu maleje odsetek tych, których oszczędności są mniejsze niż równowartości ich trzech pensji zaś rośnie odsetek osób z oszczędnościami powyżej rocznego wynagrodzenia.

Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2018 roku w 15 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy, USA i Australia. W badaniu wzięło udział 14 725 respondentów, w tym 1 003 z Polski.

Wszystkie badania “Finansowy Barometr ING” są dostępne na naszej stronie.

Na początku roku kontynuowaliśmy kampanię oszczędności z 2018 roku. Chcemy głośno i szeroko podnosić temat świadomego konsumowania oraz oszczędzania, dlatego nasze działania były kontynuacją kampanii „Czy posiadanie stało się sensem naszego życia?”, która rozpoczęła się 25 grudnia 2018 roku.

Kampania była wsparciem oferty specjalnej na koncie oszczędnościowym – 2,5% w skali roku, przez 4 miesiące od założenia konta oszczędnościowego:

  • „Bonus na start” – dla klientów rozpoczynających oszczędzanie w ING;
  • „Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus” – na nowe środki, dla klientów, którzy już oszczędzają w ING.

W listopadzie w kampanii internetowej motywowaliśmy Polaków do gromadzenia dodatkowych środków na emeryturę. Kampanii towarzyszyła promocja, w której bank oferował premię za założenie i regularne inwestowanie na IKE. Oferta „Inwestuj na przyszłość i zyskaj nawet 200 zł”, skierowana była do klientów nie posiadających funduszy inwestycyjnych.

Z końcem roku zachęcaliśmy Polaków do korzystania z życia i wydawania na to co ważne, a oszczędzania na tym co mniej istotne. Według badań, prawie 70% Polaków uważa, że warto oszczędzać ale również korzystać z życia. Jednocześnie 54% z nas woli wydać zaoszczędzone pieniądze na doświadczenia, a nie na kolejne przedmioty. Taka obserwacja zainspirowała nas do przygotowania nieco innej niż zwykle kampanii – bo promującej zachowanie równowagi pomiędzy korzystaniem z życia i oszczędzaniem. Dopingowaliśmy w niej Polaków, żeby w ważnych dla siebie sprawach pozwalali sobie na większy wydatek, a oszczędzali na rzeczach mniej ważnych.

Dobry głos dla firm

W 2019 roku kontynuowaliśmy kampanię Dobry Głos dla Firm i zachęcaliśmy do dzielenia się opiniami o firmach, bo to dla nich najlepsza, stworzona bezpośrednio przez klientów reklama. “Dobry Głos dla firm” to akcja, w której zgłoszone przez internautów opinie o firmach zamieniają się w piosenki wyśpiewane przez znanych artystów. Katarzyna Nosowska – twarz edycji 2019 – ze zgłoszonych na stronie glosdlafirm.pl opinii wyśpiewała 15 i nagrała do nich teledyski a w radiu zachęcała do dzielenia się dobrymi opiniami również w czasie Bożego Narodzenia.

O akcji Dobry głos dla firm przypominaliśmy przez cały rok, m.in. w mediach społecznościowych czy spotach radiowych.

Jak dziś rozwijać swój biznes, by dobrze na nim zarabiać?

Wspieramy osoby przedsiębiorcze i dajemy im rozwiązania dzięki, którym mogą mieć więcej klientów. Dlatego w czerwcu podzieliliśmy się praktycznymi wskazówkami na temat tego, jak dziś rozwijać swój biznes, by dobrze na nim zarabiać. Najlepsze porady dla tych, którzy prowadzą swoją firmę, przygotowaliśmy z nagranych przez nas wystąpień w trakcie European Start-up Days 2019 roku, której byliśmy głównym sponsorem. Wskazówki „Jak dziś rozwijać swój biznes, by dobrze na nim zarabiać”? oraz materiały wideo dostępne są na spolecznosc.ing.pl.

Wolumeny należności segmentu bankowości detalicznej

Na koniec 2019 roku łączna wartość należności brutto od klientów detalicznych wzrosła o 21,3% r/r do 55,0 mld zł. Oznacza to, że nasz udział rynkowy w segmencie detalicznym (rozumianym jako gospodarstwa domowe) na koniec 2019 roku wzrósł do 7,2% z 6,3% rok wcześniej.

 Zmień walutę: PLNEURUSD
Portfel należności brutto od klientów segmentu detalicznego w podziale na produkty (mld)
Portfel należności brutto od klientów segmentu detalicznego w podziale na produkty (mld)
Portfel należności brutto od klientów segmentu detalicznego w podziale na produkty (mld)

W segmencie detalicznym oferujemy różne formy kredytowania. Poniżej przedstawiamy główne z nich.

Kredyt hipoteczny

Przy pomocy kredytu hipotecznego pomagamy naszym klientom sfinansować zakup mieszkania, budowę domu czy też remont. W naszej ofercie mamy też specjalną wersję kredytu hipotecznego dla przedsiębiorców oraz pożyczkę hipoteczną, którą klient może przeznaczyć na dowolny cel. W 2018 roku wprowadziliśmy też do oferty kredyty hipoteczne z czasowo stałym (na 5 lat) oprocentowaniem.

W 2019 roku udzieliliśmy łącznie 11,4 mld zł kredytów i pożyczek hipotecznych, co oznacza wzrost o 33,7% r/r.

 

 Zmień walutę: PLNEURUSD
Sprzedaż kredytów hipotecznych (mln)
Sprzedaż kredytów hipotecznych (mln)
Sprzedaż kredytów hipotecznych (mln)

Pozwoliło to nam uzyskać drugie miejsce na rynku pod względem nowej sprzedaży z udziałem rynkowym na poziomie 18,8% (16,2% w 2018 roku). W konsekwencji łączna wartość udzielonych kredytów hipotecznych brutto zwiększyła się o 22,2% r/r do 40,8 mld zł na koniec 2019 roku.

W 2019 roku wartość sprzedaży kredytów hipotecznych o czasowo stałej stopie procentowej osiągnęła wartość 2,9 mld zł i stanowiła 26% całkowitej sprzedaży kredytów hipotecznych.

Pożyczka gotówkowa

Udzielamy pożyczki gotówkowej na dowolny cel − klient nie musi przedstawiać poręczeń i zabezpieczeń majątkowych. Akceptujemy różne źródła dochodów, m.in. umowę o pracę, zlecenia, o dzieło, rentę, emeryturę. Klient może aplikować o pożyczkę w dowolnej formie, podczas wizyty w oddziale lub online.

 

 Zmień walutę: PLNEURUSD
Sprzedaż pożyczek gotówkowych (mln)
Sprzedaż pożyczek gotówkowych (mln)
Sprzedaż pożyczek gotówkowych (mln)

W 2019 roku udzieliliśmy 5,8 mld zł pożyczek gotówkowych, co oznacza wzrost o 12,5% r/r. 78,0% z tych kredytów sprzedaliśmy w kanale internetowym (75,7% w 2018 roku).

Na koniec 2019 roku portfel pożyczek gotówkowych brutto wynosił 10,8 mld zł, co oznacza wzrost o 19,4% r/r.

Wcześniejsza spłata kredytu konsumenckiego i hipotecznego

11 września 2019 roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał wyrok w sprawie dotyczącej wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego (C 383/18). W wyroku TSUE zadecydował, że klientowi należy zwrócić koszty poniesione w związku z umową kredytową proporcjonalnie do okresu, o który skrócono okres kredytowania (takim kosztem jest np. prowizja za udzielenie).

W związku z wyrokiem TSUE nasz bank realizuje automatyczny zwrot prowizji (bez potrzeby składania wniosku) jeżeli całkowita, przedterminowa spłata została dokonana od 11 września 2019 roku, a zwrot jest realizowany w terminie 14 dni. Dla kredytów spłaconych przed datą wyroku TSUE, wymagane jest zgłoszenie przez klienta reklamacji. Dotyczy to kredytów konsumenckich udzielonych od 18 grudnia 2011 roku (data wejścia w życie przepisów ustawy o kredycie konsumenckim) oraz kredytów hipotecznych udzielonych od 22 lipca 2017 roku klientom indywidualnym (data wejścia w życie ustawy o kredycie hipotecznym). Zwrot prowizji następuję na zasadzie rozliczenia liniowego prowizji, czyli zgodnie z interpretacją Rzecznika Finansowego oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Szacujemy, że roczny wpływ wyroku TSUE na wynik odsetkowy naszego banku (ze względu na rozliczanie tych przychodów prowizyjnych stopą efektywną w wyniku odsetkowym – zgodnie z MSSF 9) wynosi około 30 mln zł. W III kwartale 2019 roku nasz bank zawiązał rezerwę na przedpłaty kredytów w okresie od 18 grudnia 2011 roku do 11 września 2019 roku w wysokości 17,1 mln zł. Dodatkowo, w IV kwartale 2019 roku w wyniku odsetkowym ujęliśmy korektę wynikającą z liniowego (a nie efektywnego) rozliczania się z klientami w wysokości 21,0 mln zł.

Finansowanie dla przedsiębiorców

W ramach segmentu detalicznego mamy przygotowaną również ofertę dla przedsiębiorców. Wiemy, że nie mają czasu, aby długo się zastanawiać. Muszą działać szybko, a finansowanie powinni mieć pod ręką. Dlatego klienci prowadzący firmę coraz częściej wybierają proste finasowanie potrzeb – przez Internet. W obszarze kredytów gotówkowych dla przedsiębiorców 71,4% sprzedaży pochodziło z tego kanału. Klienci uruchamiają pożyczkę, linię kredytową lub kartę kredytową online w ciągu kilku minut.

Na koniec 2019 roku zadłużenie brutto przedsiębiorców (łącznie ze wspólnotami mieszkaniowymi) w naszym banku wyniosło 6,6 mld zł, co oznacza wzrost o 19,8% r/r.

Wolumeny depozytowe segmentu bankowości detalicznej

Na koniec wolumen depozytów i zobowiązań pozabilansowych (aktywa zgromadzone na rachunkach maklerskich oraz aktywa zgromadzone w TFI sprzedane za naszym pośrednictwem) wynosił 102,2 mld zł (+ 13,5% r/r) i składał się głównie z zobowiązań bilansowych (86%). Niezmiennie jak na przestrzeni ostatnich lat, głównym elementem zobowiązań wobec segmentu klientów detalicznych były środki zgromadzone na kontach oszczędnościowych – wyniosły one na koniec 2019 roku 63,4 mld zł (+9,4% r/r).

Nasz udział rynkowy w depozytach gospodarstw domowych wzrósł o 0,2 p.p. do 9,5%.

Portfel zobowiązań wobec klientów segmentu detalicznego w podziale na produkty (mld zł)

 Zmień walutę: PLNEURUSD

 

* Od 2016 roku łącznie z aktywami klientów zgromadzonymi na kontach maklerskich.

Zmień walutę na:

Zmień:

Wyniki wyszukiwania: