O raporcie

Grupa ING Banku Śląskiego przygotowała raport roczny w wersji online, który odwołuje się do najlepszych światowych praktyk w zakresie raportowania zintegrowanego. Aby ułatwić czytelnikom posługiwanie się narzędziami interaktywnymi, przygotowaliśmy instrukcję opisującą kluczowe funkcjonalności. Zachęcamy do obejrzenia krótkiej animacji jeszcze przed rozpoczęciem lektury raportu.

Zintegrowany Raport Roczny
ING Banku Śląskiego 2019

Segment bankowości korporacyjnej

warszawa_ing_01-2020_rk_1454 warszawa_ing_01-2020_rk_1454

Rozwiązania bankowe i pozabankowe dla naszych klientów

Nasza oferta

ING od lat wspiera klientów korporacyjnych w zakresie obsługi płatności, finansowania czy zarządzania środkami finansowymi. Zapewniamy wsparcie doradców wyspecjalizowanych w obsłudze firm z kluczowych sektorów gospodarki. Dzięki temu lepiej rozumiemy oczekiwania i jesteśmy w stanie proponować produkty i zaawansowane struktury dopasowane do oczekiwań.

Oferujemy m.in.:

  • Usługi dla Firm
  • Zarządzanie środkami finansowymi
  • Finansowanie
  • Obsługa handlu
  • Corporate finance
  • Wiedzę w zakresie rynków finansowych
  • Usługi powiernicze
Bankowość internetowa ING Business

ING Business to podstawowa platforma bankowości internetowej skierowana do klientów segmentu średnich i dużych firm. Zadowolenie użytkowników mierzone badaniem NPS za cały 2019 rok wzrosło o ponad 35% względem roku 2018. Odnotowaliśmy również wzrost wskaźnika satysfakcji klienta z poziomu 8,0 w 2018 do 8,3 w 2019 roku. Rozwój platformy ING Business odbywa się pod kątem rozwoju czterech aspektów:

W 2019 roku wdrożyliśmy rozwiązania chroniące bezpieczeństwo użytkowników systemu i zapobiegające oszustwom. W ramach dostosowania się do dyrektywy PSD II wprowadziliśmy tzw. silne uwierzytelnienie (SCA – strong customer authentication), które przy dostępie i realizacji zleceń w kanałach zdalnych wymaga zastosowania elementów co najmniej dwóch z trzech kategorii: wiedza, posiadanie, biometria. Ze względów bezpieczeństwa zrezygnowaliśmy również z wykorzystywania protokołów TLS 1.0 i TLS 1.1.

Dostępność aplikacji na przestrzeni całego roku wynosiła 99,8%. W dalszym ciągu usprawniamy mechanizmy i algorytmy wewnątrz aplikacji, aby dostępność była jak największa.

Wydajność to ważny dla naszych użytkowników i dla nas parametr. W 2019 roku wdrożyliśmy wiele usprawnień m. in. zmiany w stronie logowania, module kartowym, w kantorze. Sukcesywnie wprowadzamy w poszczególnych modułach usprawnienia, dzięki którym nasi klienci mogą korzystać z jeszcze szybszej aplikacji. Kluczową inicjatywą w 2019 wpływającą znacząco na wydajność aplikacji było podniesienie wersji bazy danych Oracle z 11 na 12.2, w wyniku czego czas logowania użytkowników skrócił się o 20%.

Stale pracujemy nad użytecznością systemu. W 2019 roku wprowadziliśmy dla Użytkowników możliwość korzystania z Apple Pay. W zakresie kredytów wprowadziliśmy usprawnienia modułu warunków do spełnienia. W module Kantor/Rynki Finansowe udostępniliśmy odmienione funkcje Ofert, Alertów FX oraz FX Forward, które zapewniają prostszą, szybszą i bardziej intuicyjną wymianę walut. Wdrożyliśmy też usprawnienia Listy transakcji i ofert FX, dzięki którym działania na transakcjach można wykonywać w jeszcze lepszy i szybszy sposób. Udostępniliśmy monitoring Ofert FX w trybie 24 godziny 7 dni w tygodniu. W module Leasing udostępniliśmy nową listę Wpłaty, na której klienci mogą zapoznać się ze szczegółami wpłat leasingowych firmy, sprawdzić czy wpłata została rozliczona i na rzecz jakiej faktury została zaksięgowana. Dotychczas funkcja ta była dostępna jedynie poza ING Business. Stale pracujemy nad wnioskami i formularzami, aby były one jak najbardziej przyjazne dla klientów.

Rok 2019 niósł za sobą szereg zmian regulacyjnych, do których została dostosowana nasza aplikacja. W ramach prac nad PSD2 w ING Business, wprowadziliśmy nowe usługi, które umożliwiają dostęp do rachunku podmiotom trzecim świadczącym usługi płatnicze, tzw. TPP. Wprowadziliśmy inicjowanie płatności (PIS – payment initiation services), które umożliwia dostęp do rachunku płatniczego online w celu sprawdzenia dostępności środków i dokonania płatności. Wdrożyliśmy także usługę informacji o rachunku (AIS – account information services), która umożliwia Użytkownikowi dostęp do z agregowanych informacji online o rachunkach płatniczych u różnych dostawców. W 2019 roku skupiliśmy się również nad dostosowaniem aplikacji do ustawy o obowiązku podzielonej płatności (tzw. Split Payment). W 2019 roku pracowaliśmy również nad indywidualnymi rachunkami podatkowymi.

Aplikacja mobilna ING Business

Z aplikacji mobilnej ING Business korzysta już ponad 38% firm, liczba użytkowników wzrosła rok do roku o ponad 30%. Ten sposób dostępu klientów do informacji bankowych staje się jeszcze bardziej powszechny. Użytkownicy coraz częściej wykorzystują urządzenia mobilne do realizacji przelewów oraz uzyskiwania informacji o swoich środkach finansowych.

Nieustannie rozwijamy i ulepszamy kanał bankowości mobilnej. W I kwartale 2020 roku planujemy udostępnić klientom korporacyjnym nową wersję aplikacji mobilnej wraz z możliwością logowania do aplikacji webowej przy użyciu aplikacji mobilnej.

Rozwiązania dla klientów bankowości korporacyjnej

Otwarcie rachunku dla firmy online zajmuje jedynie 5 minut – tyle trwa wypełnienie formularza danymi, których większość podstawiamy sami, pobierając je z oficjalnych baz danych. Klient może od razu zalogować się do ING Business, gdzie podpisuje elektronicznie umowę, i w tym momencie ma już do dyspozycji numer rachunku. W niedługim czasie – nawet w ciągu godziny – może już korzystać z pełnej funkcjonalności rachunku – wykonywać transakcje, zamawiać kolejne produkty, itp. Rozwiązanie to okazało się przydatne również dla naszych sił sprzedaży, które obsługując klienta zdalnie (np. poprzez ING Business Centre) także mogą skorzystać z tego najszybszego procesu. Już 47% relacji z nowymi klientami jest otwieranych za pomocą tego narzędzia. NPS dla zdalnego otwarcia rachunku wynosi 60,3.

W 2019 roku wydłużyliśmy godziny graniczne dla kolejnych walut (EUR, RUB, NOK, TRY, DKK, AUD, JPY). Dzięki temu nasi klienci mogą realizować przelewy walutowe do późniejszych godzin.

Od kilku lat oferujemy klientom innowacyjny model obsługi gotówkowej – instalację urządzeń gotówkowych, wrzutni light, wpłatomatów mini oraz opłatomatów, w siedzibie firmy. Do wpłatomatów pracownicy firm mogą wpłacać gotówkę w PLN i EUR, do wrzutni dodatkowo w wielu innych walutach. Za pomocą opłatomatu mogą pobierać wpłaty gotówkowe i bezgotówkowe bezpośrednio od klientów lub – w przypadku urzędów – od mieszkańców. Rozwiązania te znacznie usprawniają obrót gotówki – księgowanie odbywa się online, dzięki czemu rachunki firmy są natychmiast zasilane. Ze wszystkich tych urządzeń klienci mogą korzystać w formie leasingu.

Klienci korporacyjni mogą korzystać z nowoczesnej usługi zlecania wypłaty gotówki dla dowolnych osób np. pracowników lub kontrahentów. Dyspozycje wypłaty klient wprowadza w bankowości internetowej ING Business, a osoba w niej wskazana wypłaca gotówkę w bankomacie ING Banku Śląskiego lub Planet Cash bez użycia karty – wszystkie niezbędne informacje do wypłaty otrzymuje w sms.

Jako pierwszy bank na rynku udostępniliśmy usługę Apple Pay dla kart firmowych. Usługa zapewnia bezpieczne i wygodne płatności telefonem lub innymi urządzeniami marki Apple. Korzystanie z Apple Pay wymaga udzielenia zgody na przekazywanie danych o transakcjach do firmy Apple. W przypadku klienta firmowego zgodę wyraża reprezentacja firmy zgodnie z zasadami reprezentacji w KRS. W tym celu zbudowaliśmy wygodny proces udzielania zgód w ING Business. Po jej udzieleniu pracownicy firmy mogą dodawać swoje karty firmowe do Apple Pay.

W 2019 roku udostępniliśmy wszystkim użytkownikom kart ING CardsOnLine – aplikację do obsługi kart służbowych z możliwością zdalnej rejestracji.

imoje to pierwsze w Polsce płatności online dla sklepów internetowych dostarczane przez bank. Usługa dostępna jest od czerwca 2018 roku i w bardzo szybkim tempie zdobyła uznanie na rynku. Do końca 2019 roku przeprowadziliśmy już ponad 1 milion transakcji, a wolumen płatności rośnie o kilkanaście procent miesięcznie.

W imoje dostępne są najpopularniejsze metody płatności – BLIK, natychmiastowe przelewy, karty, ale jego najważniejszą i unikalną na rynku funkcją jest opcja późniejszej płatności. Klient sklepu internetowego może zapłacić za zakupy nawet do 21 dni po złożeniu zamówienia. Korzystanie z tej opcji nie wymaga podawania dodatkowych danych czy podpisywania dokumentów, a zakupy można zakończyć jednym kliknięciem, również na smartfonie – bez wpisywania kodów autoryzacyjnych czy przełączania się między oknami różnych aplikacji. Jeśli klient sklepu korzysta z usługi Twisto Free, może zapłacić za zakupy aż do 45 dni. Funkcję tę obsługuje spółka Twisto – wywodzący się z Czech fintech, którego ING jest strategicznym partnerem na rynku polskim.

Płatności imoje zostały po raz kolejny docenione przez branżę – zdobyliśmy m.in. nagrodę Portfele Wprost 2019 za Najlepszą platformę płatności.

W swojej nowej odsłonie ALEO.com stawia na transparentność biznesu i łatwy dostęp do informacji o firmach – teraz w zasięgu jednego kliknięcia.

Informacje o każdej z firm znajdują się na jej indywidualnym profilu. Są tam:

  • Dane rejestrowe, finansowe i kontaktowe – wszystkie dane są na bieżąco aktualizowane i pochodzą z oficjalnych źródeł, takich jak KRS, CEiDG, REGON. Dostęp do tych informacji nie wymaga rejestracji w serwisie i jest bezpłatny.
  • Oceny i opinie – wystawiane przez inne firmy, ale też przez użytkowników indywidualnych korzystających z usług danej firmy. Dzielenie się opiniami dodatkowo zwiększa transparentność biznesu.

Profil firmy na ALEO.com to również miejsce, gdzie dana firma może sama zadbać o swój wizerunek – może dodać własne informacje, zdjęcia czy zaprezentować swoją ofertę, by skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów i kontrahentów. Może również reagować na pozostawione opinie o firmie. Dla mniejszych firm, które nie posiadają własnej strony internetowej, to możliwość darmowego i profesjonalnego zaistnienia w internecie.

Od 2018 roku, razem z ING Commercial Finance, oferujemy naszym klientom biznesowym (również spoza ING) usługę faktoringu online. To w pełni internetowe rozwiązanie pozwala firmom na finansowanie faktur sprzedażowych i otrzymanie gotówki nawet w dniu wystawienia faktury (decyzję wydajemy w ciągu kilku minut po zleceniu faktury). Oferta skierowana jest głównie do mniejszych firm współpracujących często z większymi odbiorcami swoich produktów lub usług, którzy najczęściej wymagają wystawiania faktur sprzedażowych z wydłużonymi terminami płatności do 90 dni.

Rok 2019 obfitował w dynamiczny wzrost i rozwój naszej usługi o czym świadczy liczba ponad 2 700 klientów na koniec roku (wzrost o 115% r/r). Odpowiadając na potrzeby naszych klientów oraz dynamiczną sytuację na rynku stale rozwijamy Finansowanie Faktur. Zintegrowaliśmy naszą usługę z ING Księgowość, co pozwoliło klientom ING na wystawianie faktur sprzedażowych i zlecanie ich finansowania w jednym systemie bez konieczności rejestracji i logowania w dwóch różnych usługach. Wprowadziliśmy również możliwość bezpłatnego zwiększenia ogólnego limitu faktoringowego dla naszych klientów nawet do 100 000 zł na podstawie pliku JPK VAT.

Współpracując z ING Usługami dla Biznesu, w lipcu 2019 roku wprowadziliśmy nowy produkt pod nazwą Raboplatform. Jest to oprogramowanie klasy Robotics Process Automation (RPA), które oferujemy klientom. Pozwala ono firmom usprawniać procesy wewnętrzne, np. finansowe lub zakupowe. Robotyczna platforma stworzona w całości przez ING dostarcza pełny zakres usług robotyzacyjnych, zaczynając od przeglądu procesów, przez szkolenia, aż po wdrożenie. Finalnym produktem jest robot, który automatycznie realizuje proces klienta. Przygotowaliśmy również dla klientów rozwiązanie robota uniwersalnego wspierającego proces weryfikacji rachunków w rejestrze tzw. white list.

Już teraz Roboplatform działa u klientów i wspiera wiele niebankowych procesów. Natomiast geneza samego rozwiązania to ponad 10 lat doświadczeń w ING na potrzeby robotyzacji procesów wewnętrznych.

Rozwijamy obsługę online

W lutym 2019 wdrożyliśmy rozwiązanie umożliwiające elektroniczne zawarcie pierwszej umowy oraz szybkie wdrożenie produktów. Jesteśmy obecnie jedynym bankiem na rynku, który dla największych klientów oferuje taką możliwość. W 2019 roku zespół Implementacji współpracując z jednostkami operacyjnymi wdrożył z sukcesem 19 umów bankowości transakcyjnej. Umowy obligowały bank do wdrożenia po kilka produktów (od 5 do 9) i stanowiło 10% całego wolumenu zawartych nowych umów.

Od dłuższego czasu nasi klienci mieli możliwość podpisywania umów i wniosków podpisem elektronicznym w ING Business. W 2019 roku udostępniliśmy dodatkowo możliwość podpisywania dokumentów podpisem kwalifikowanym. Dzięki temu, nasi klienci do składania wniosków lub podpisywania umów w formie elektronicznej, mogą korzystać z podpisu kwalifikowanego, który wykorzystują do innych procesów w firmie.

Od lat umożliwiamy klientom oraz potencjalnym klientom korporacyjnym wnioskowanie o finansowanie online.

Firmom, które jeszcze nie posiadają u nas rachunku, proponujemy złożenie wniosku o finansowanie za pośrednictwem aplikacji ING Direct Business Credit dostępnej na naszej stronie internetowej. Klienci, którzy korzystają już z bankowości internetowej ING Business mogą taki wniosek złożyć w systemie. W 2019 roku udział wniosków złożonych elektronicznie osiągnął 95%.

Systematyczny wzrost poziomu digitalizacji obserwujemy w ostatnim roku również w procesach podejmowania decyzji kredytowej, zawierania umów i w dalszej obsłudze posprzedażowej produktów kredytowych:

  • dla klientów z ekspozycją w banku do 400 tys. zł kontynuowaliśmy rozwój dedykowanej im ścieżki Easy Lending, czyli automatycznego podejmowania decyzji kredytowej oraz decyzji o odnowieniu posiadanego kredytu. Automatyzacja decyzji w procesie odnowień i inne udoskonalenia procesowe pozwoliły w trakcie roku osiągnąć dynamiczny wzrost udziału ścieżki Easy Lending z 13% na 28% wszystkich transakcji. Oznacza to, że w ciągu roku obsłużyliśmy w ten sposób ponad 3 400 kredytów o łącznym wolumenie ponad 375 mln zł,
  • liczba umów kredytowych podpisanych elektronicznie wzrosła z 31% do 38%,
  • dyspozycje uruchomienia kredytu – aktualnie już w 73% składane i realizowane są w formie elektronicznej, z czego większość realizowana jest automatycznie. Oznacza to wzrost o 13 p.p. w porównaniu z rokiem ubiegłym (z 60%),
  • dyspozycje spłaty składane elektronicznie i realizowane automatycznie odnotowały wzrost z 26% na 40%.

Obserwujemy, że coraz częściej wybieraną przez naszych klientów formą wystawienia gwarancji jest e-gwarancja. Dwa lata temu jako pierwsi na rynku polskim wprowadziliśmy do oferty e-gwarancję oraz platformę do weryfikacji podpisów kwalifikowanych. W 2019 roku dynamicznie wzrósł udział e-gwarancji wśród wszystkich wystawianych gwarancji osiągając na koniec roku blisko 23% (w 2018 udział ten wyniósł 5%).

W 2019 roku kontynuowaliśmy działania prowadzące do digitalizacji i optymalizacji procesów kredytowych.

Pod koniec 2019 roku uruchomiliśmy serwis antyfraudowy Gandalf, który na bieżąco skanuje aktywność klienta wypełniającego wniosek kredytowy i wychwytuje podejrzane zdarzenia, odpowiednio oznaczając ryzyko fraudu na kliencie. To elastyczne rozwiązanie może być zastosowane w dowolnym procesie bankowym i ma na celu minimalizację ryzyka dokonania oszustwa. W następnym roku planujemy rozwijać kolejne moduły tego serwisu.

W odpowiedzi na zmiany legislacyjne nakładające na przedsiębiorstwa obowiązek sporządzania elektronicznych sprawozdań finansowych, wprowadziliśmy możliwość importu e-sprawozdań z KRS do systemu bankowego.

Wdrożyliśmy nowy proces restrukturyzacyjno–windykacyjny dla ekspozycji do 1,2 mln zł w nowej dedykowanej jednostce centralnej. Nowe podejście pozwala na szybką reakcję i pomoc klientowi zanim popadnie on w poważne problemy. Zakładamy pomoc już od pierwszego dnia opóźnienia, wsparcie dedykowanego pracownika banku oraz jasne i elastyczne strategie restrukturyzacji.

We wrześniu 2019 roku wdrożyliśmy uproszczoną ścieżkę z automatyczną decyzją dla akredytyw i gwarancji zabezpieczonych kaucją lub środkami z góry, dzięki czemu znacznie przyśpieszyliśmy wydawanie decyzji dla tych przypadków.

W listopadzie 2019 roku zakończyliśmy pilotaż akredytywy dokumentowej opartej o technologię Blockchain. Nasz klient za pomocą elektronicznej akredytywy dokumentowej zabezpieczył zamówienie od kontrahenta z Tajwanu. Powyższe rozwiązanie nie jest jeszcze dostępne na rynku, ale pokazuje kierunek rozwoju akredytyw, który pozwoli skrócić czas realizacji transakcji, usprawnić komunikację między stronami i efektywniej wykorzystywać linie kredytowe.

Od wielu lat oferta unijna Banku ING jest popularna wśród klientów. 6 czerwca 2019 roku podczas Gali Partnerów BGK, ING Bank Śląski – jako jedyny bank – otrzymał nagrodę od Banku Gospodarstwa Krajowego za zaangażowanie w dystrybucję środków unijnych. Nasz bank będąc liderem finansowania innowacji MŚP – wydał w ostatniej perspektywie unijnej ponad 250 promes kredytu technologicznego i pomógł sfinansować projekty technologiczne o wartości przekraczającej jeden miliard złotych.

Nieustannie pracujemy również nad polepszaniem tzw. user experience z perspektywy klienta zewnętrznego i wewnętrznego w systemach. Wykonaliśmy szereg usprawnień UX-owych w systemie ING Business m.in. nową formatka rozliczania warunków umownych oraz możliwość podpisywania umów i wniosków kredytowych na podstawie danych aktualizowanych na bieżąco z serwisem e-KRS.

Proponujemy klientom korporacyjnym atrakcyjne formy finansowania aktywów: leasing oraz faktoring.

W obszarze leasingu współpracujemy ze spółką zależną, ING Lease (Polska), która w swojej ofercie posiada leasingu operacyjny, finansowy, w tym zwrotny oraz pożyczkę leasingową, które pozwalają sfinansować zakup zarówno ruchomości (samochody osobowe i dostawcze do 3,5 tony, motocykle i skutery, pojazdy ciężarowe, maszyny i urządzenia, linie technologiczne, pojazdy użytkowe, sprzęt medyczny, biurowy i IT), jak i nieruchomości (budynki biurowe, obiekty handlowe, centra logistyczne).

Spółka kieruje ofertę zarówno do mikro, małych i średnich przedsiębiorców, jak i największych spółek działających na polskim rynku.

ING Lease (Polska) nieustannie rozwija swoją ofertę, produkty i narzędzia komunikacji z klientami, tak aby najlepiej odpowiadać na ich potrzeby i oczekiwania. Konsekwentnie realizuje strategię rozbudowy kanałów zewnętrznych, w tym obecność online (w systemach bankowości internetowej i mobilnej ING) oraz w salonach dealerskich. Spółka skutecznie zwiększa ilość współpracujących dostawców i importerów.

Swoje przewagi konkurencyjne ING Lease upatruje w wykorzystaniu potencjału klientów Grupy ING w Polsce i ścisłej współpracy z ING Bankiem Śląskim. W 2019 roku ING Bank Śląski, oferując klientom produkty ING Lease został nagrodzony tytułem Instytucja Roku 2018 w kategorii „Najlepszy bank w finansowaniu leasingu”. Co więcej, w 2019 roku leasing on-line w Moje ING otrzymał Order Finansowy miesięcznika Home & Market za najciekawszy produkt finansowy dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a Program ING Maszyny, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą skorzystać z finansowania maszyn i urządzeń na uproszczonych zasadach, został wyróżniony w plebiscycie Najlepszych Produktów dla Biznesu.

W ramach prac związanych z poszukiwaniem nowych rozwiązań produktowych, wykorzystaliśmy metodologię PACE i wypracowaliśmy koncepcję zastosowania pieniądza elektronicznego. Cyfrowa złotówka może wspierać programy lojalnościowe lub być alternatywą do kart przedpłaconych. Niosło to za sobą konieczność zmiany statutu ING Banku Śląskiego S.A., na co zgodę w grudniu 2019 roku wyraził Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. ING Bank Śląski S.A., jako jeden z pierwszych na rynku w Polsce dodał do statutu zapis o „wydawaniu pieniądza elektronicznego”. Pozwala nam to na dalsze prace nad rozwiązaniem.

warszawa_ing_01-2020_rk_2060 warszawa_ing_01-2020_rk_2060

Edukacja klientów i dostęp do wiedzy

Spotkania z klientami

W 2019 roku przeprowadziliśmy liczne spotkania z klientami korporacyjnymi (zarówno obecnymi, jak i potencjalnymi). Odbywały się one w formie konferencji własnych banku bądź prowadzonych wspólnie z partnerami, którymi były media lub regionalne organizacje przedsiębiorców.

Tematyka spotkań dla klientów segmentu korporacyjnego:

  • optymalizacja finansów przedsiębiorstw (zarządzanie gotówką i rozliczeniami, zagadnienia związane ze Split Payment),
  • zmiany w systemie emerytalnym,
  • cyberbezpieczeństwo,
  • robotics,
  • sukcesja w firmach rodzinnych,
  • wybrane sektory gospodarki (np. rolnictwo, transport i logistyka),
  • wybrane zagadnienia gospodarcze (aktualne analizy dotyczące kursów walutowych, stóp procentowych, Brexitu, zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem, energetyką i elektromobilnością).

Strefa #INFLU podczas EKG i ESD

Podczas zeszłorocznej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego oraz European Startup Days, zaprosiliśmy uczestników konferencji do strefy influencerów. W #INFLU, liderzy opinii rozmawiali z ekspertami ING. Naszym celem było pogłębienie ważnych dla nas tematów poruszanych podczas EKG i ESD, m.in. zmiany klimatyczne, nowe technologie i ich wpływ na społeczeństwo, elektromobilność jako klucz do sukcesu, a także Fintechy. Do rozmów zaprosiliśmy nasz zarząd, ekspertów z banku oraz influencerów, na których działalność patrzymy z uznaniem. Istotna była forma spotkań – swobodne rozmowy, w których każdy mógł wziąć udział.

Konferencja “Dzień z e-commerce – sprzedawaj więcej”

W 2019 roku, w Katowicach, z inicjatywy imoje i Twisto, zorganizowaliśmy konferencję “Dzień z e-commerce – sprzedawaj więcej”. Podczas wydarzenia, w roli prelegentów wystąpili zaproszeni eksperci branżowi, którzy przedstawili praktyczne wskazówki jak zwiększyć sprzedaż w sklepach e-commerce. Klienci mogli poszerzyć swoją wiedzę z zakresu rozwiązań skupionych na zwiększaniu konwersji sklepów online i innowacjach w płatnościach.

Wolumeny należności segmentu bankowości korporacyjnej

Na koniec 2019 roku łączna wartość należności brutto od klientów segmentu korporacyjnego wzrosła o 7,4% r/r do 63,5 mld zł. Oznacza to, że nasz udział rynkowy w segmencie korporacyjnym na koniec 2019 roku wzrósł do 11,5% z 11,2% rok wcześniej.

Portfel należności brutto od segmentu klientów strategicznych wynosił na koniec 2019 roku 24,6 mld zł (+11,4% r/r), a portfel należności brutto od średnich i dużych firm 38,9 mld zł (+5,0% r/r).

 

 Zmień walutę: PLNEURUSD
Portfel należności brutto od klientów segmentu korporacyjnego w podziale na produkty (mld)
Portfel należności brutto od klientów segmentu korporacyjnego w podziale na produkty (mld)
Portfel należności brutto od klientów segmentu korporacyjnego w podziale na produkty (mld)

Wolumeny depozytowe segmentu bankowości korporacyjnej

Środki zgromadzone przez naszych klientów korporacyjnych wynosiły na koniec 2019 roku 40,9 mld zł i były o 8,8% wyższe niż na koniec poprzedniego roku. Najistotniejszą częścią zobowiązań wobec tej grupy klientów stanowią środki zgromadzone na rachunkach bieżących (69%).

Portfel depozytów segmentu klientów strategicznych wynosił na koniec 2019 roku 13,4 mld zł (+5,3% r/r), a portfel depozytów średnich i dużych firm 27,5 mld zł (+10,6% r/r). Nasz udział rynkowy w depozytach segmentu korporacyjnego wyniósł 8,8% i był wyższy o 0,2 p.p. niż na koniec 2018 roku.

 

 Zmień walutę: PLNEURUSD
Portfel zobowiązań wobec klientów segmentu korporacyjnego w podziale na produkty (mld zł)
Portfel zobowiązań wobec klientów segmentu korporacyjnego w podziale na produkty (mld zł)
Portfel zobowiązań wobec klientów segmentu korporacyjnego w podziale na produkty (mld zł)

Zmień walutę na:

Zmień:

Wyniki wyszukiwania: